تظاهرات در برلین علیه نسل کشی در غزه

تظاهرات در برلین علیه نسل کشی در غزه
يکشنبه 20 اسفند 1402 - 11:25

هزاران نفر در برلین، پایتخت آلمان با شرکت در تظاهرات، توقف نسل کشی در غزه را خواستار شدند.

العالم - اروپا

هزاران نفر در برلین با تجمع در تقاطع دو خیابان "کانت" و "ویلمرسدورور" در منطقه شارلوتنبورگ، به سمت ایستگاه مترو نولیندورف بلاتز تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، شعارهایی همچون "تنها راه حل، پایان اشغالگری است" و "نسل کشی را متوقف کنید"، "اسرائیل را تحریم کنید"، "آزادی برای فلسطین" و "المان حمایت مالی می کند و اسرائیل بمباران می کند" سر دادند.

تظاهرکنندگان پرچم فلسطین و پلاکاردهایی در دست داشتند که در آنها مراتب همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام کرده بودند. روی برخی از این پلاکاردها نیز شعارهایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نوشته شده بود.

یکی از تظاهرکنندگان گفت که خودش پیشتر به عنوان نیروی سازمان ملل در غزه خدمت می کرده و اوضاع در آنجا فاجعه بار است.

وی گفت: "باید به طور علنی به وقوع این نسل کشی اذعان شود. جامعه بین الملل نیز باید علیه این نسل کشی اقدام کند اما آنها هیچ کاری نمی کنند چون آمریکا در پشت پرده آن قرار دارد."

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این تظاهرات به نام "آندریاس مای" گفت که برای محکوم کردن نسل کشی و نیز محکوم کردن حمایت مالی و تسلیحاتی دولت آلمان از رژیم صهیونیستی در این تظاهرات شرکت کرده است.

وی اوضاع انسانی در غزه را فاجعه بار خواند و گفت : کودکان غزه از گرسنگی می میرند و برخی از آنها بدون بیهوشی جراحی می شوند.

پربیننده ترین خبرها