اسپوتنیک: تغییر موضع ناگهانی آمریکایی‌ها در مورد جنگ غزه با اهداف انتخاباتی است

اسپوتنیک: تغییر موضع ناگهانی آمریکایی‌ها در مورد جنگ غزه با اهداف انتخاباتی است
دوشنبه 21 اسفند 1402 - 11:12

تغییر رویکرد ناگهانی کاخ سفید و رسانه های آمریکایی در ابراز همدردی با فلسطینی‌ها و ادعای جو بایدن رئیس‌جمهوری این کشور درباره خط قرمز در باریکه غزه، به سوژه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است.

العالم - آمریکا

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: رسانه های اصلی در آمریکا همچون روزنامه نیویورک تایمز و شبکه سی ان ان این هفته گزارش دادند که محاصره تحمیل شده در باریکه غزه از سوی نیروهای (رژیم) اسرائیل علت گرسنگی گسترده جمعیت غیرنظامی این منطقه است.

بایدن نیز در مصاحبه با شبکه خبری «ام اس ان بی سی» گفت: باریکه غزه «خط قرمز» اوست و تاکید کرد که نمی توان برای نابودی حماس ۳۰ هزار فلسطینی دیگر را به کشتن داد.

روبیندر ساچدف (Robinder Sachdev) تحلیلگر دیپلماسی اقتصادی و ژئوپلتیکی و موسسه اندیشکده مستقل «ایمجیندا»ی هند گفت: چنین تغییری در لفاظی های کشوری که جدی ترین متحد (رژیم) اسرائیل است به انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا ربط دارد.

وی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: اگر امسال انتخاباتی در کار نبود و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سال آینده برگزار می شد تغییری در موضع رئیس جمهوری بایدن در قبال بحران کنونی رژیم اسرائیل دیده نمی شد.

ساچدف گفت که تردید دارد از اینکه تغییری اساسی در سیاست آمریکا در قبال رژیم اسرائیل حاصل شود و این کشور همچنان از این رژیم در شورای امنیت یا هر جای دیگری حمایت می کند.

وی افزود: کاخ سفید از یک طرف به دنبال حفظ «حمایت کامل خود از اسرائیل» و از طرف دیگر «لفاظی درباره کمک های بشردوستانه» است.

این تحلیلگر درباره مقاومت مصر در قبال تاکید رژیم صهوینستی برای تخلیه فلسطینی ها از باریکه غزه و انتقال آنها به مصر چنین پیش بینی کرد که تل آویو ممکن است برکشورهای دیگری مانند امارات، عربستان یا ترکیه فشار وارد کند و فلسطینی ها را از سرزمین خود محروم کند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، عزت سعد سفیر سابق مصر در روسیه نیز با تایید دیدگاه های این تحلیلگر گفت: اگر انتخابات نبود تغییری اساسی در دیدگاه رسانه های اصلی درباره نگرانی از آینده جنگ برای فلسطینی ها ایجاد نمی شد.

وی این تغییر دیدگاه را ناشی از فشار افکار عمومی آمریکا از جمله چپ گراها در حزب دموکرات و آمریکایی های عرب و مسلمان تبار ارزیابی کرد.

این مقام مصری همچنین گفت که تغییراساسی در موضع آمریکا دور از انتظار نخواهد بود زیرا آمریکا تاکنون بی سر و صدا از رژیم اسرائیل حمایت تسلیحاتی کرده و از تل آویو در برابر محکومیت بین المللی در شورای امنیت حفاظت کرده است.

پربیننده ترین خبرها