مدیر سازمان سیا: بحران غزه بی‌ثباتی را در خاورمیانه تجدید کرده است

مدیر سازمان سیا: بحران غزه بی‌ثباتی را در خاورمیانه تجدید کرده است
سه شنبه 22 اسفند 1402 - 02:15

مدیر سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با بیان این‌که بحران غزه بی‌ثباتی را در خاورمیانه تجدید کرده است، تاکید کرد، بدون برقراری آتش‌بس در نوار غزه، توزیع موثر کمک‌های انسانی ممکن نیست.

العالم-آمریکا

«ویلیام برنز» مدیر سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» شامگاه دوشنبه گفت، بحران غزه بی‌ثباتی را در خاورمیانه تجدید کرده است.

وی با بیان این‌که گزینه‌های جایگزین عدم توافق درباره آتش‌بس، برای مردم بی‌گناه غزه، اسرا و خانواده‌های آنها بدتر خواهد بود، گفت: تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس ادامه دارد اما قابل تضمین نیست.

به گزارش رویترز، برنز همانند دیگر مقامات آمریکایی ضمن دفاع از رژیم صهیونیستی گفت، نیاز این رژیم به پاسخ به حمله مقاومت فلسطین قابل درک است اما در این بین نباید غیرنظامیان آسیب ببینند.

مدیر سیا در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که در حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون بیش از ۳۱ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۲ هزار فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند.

این مقام آمریکایی افزود: کاهش درگیری در خاورمیانه نخستین گام برای حل است و برای افزایش میزان کمک‌های انسانی به نوار غزه تلاش می‌شود.

برنز گفت: تا زمانی که آتش‌بس برقرار نشود، توزیع موثر کمک‌ها در غزه بسیار دشوار است.

وی تصریح کرد: ارزیابی آمریکا این است که حزب‌الله لبنان و ایران خواهان تشدید جنگ غزه و گسترش آن نیستند.

برنز با اشاره به محاصره کشتیرانی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، مدعی شد: جنبش انصارالله یمن از جنگ غزه برای اهداف و اجرای دستورکار خود بهره‌برداری می‌کند. این جنبش وارد جنگ غزه شده و به یکی از طرف‌های اصلی این جنگ تبدیل شده است.

برنز افزود، حملات یمن در دریای سرخ و علیه رژیم صهیونیستی، خطری واقعی برای گسترش درگیری است.

انصارالله یمن اعلام کرده تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه، به عملیات نظامی خود علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی ادامه می‌دهد.

آمریکا و انگلیس به بهانه حفاظت از امنیت کشتیرانی در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب، مواضع این جنبش را در داخل یمن هدف قرار می‌دهند تا جایی‌که امروز(دوشنبه، ۲۱ اسفند) ۱۳ حمله به مناطق مختلف یمن انجام داده‌اند.

برنز درباره جنگ اوکراین نیز گفت: اگر کنگره نتواند کمک نظامی بیشتری به

پربیننده ترین خبرها