حماس گزارش العربیه درباره آتش‌بس را رد کرد

حماس گزارش العربیه درباره آتش‌بس را رد کرد
چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 04:19

حماس بامداد چهارشنبه اعلام کرد که گزارش شبکه العربیه درباره موافقت این جنبش با پیشنهاد بین المللی برای آتش‌بس در غزه صحت ندارد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین در بیانیه حماس آمده است: اخبار منتشر شده توسط شبکه العربیه منسوب به (یک منبع ارشد حماس) مبنی بر دریافت پیشنهاد بین المللی برای آتش بس طولانی در غزه و بازگشت تدریجی آوارگان و یا رفتن هیاتی از جنبش برای گفت وگو به قاهره صحت ندارد.

حماس افزوده است: ما از رسانه‌ها می‌خواهیم که از صحت و اعتبار اخبار اطمینان حاصل کنند و احساسات مردم ما را که تحت تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی و قتل و کشتار نازی‌ها هستند، به بازی نگیرند.

پیش تر شبکه العربیه به نقل از یک منبع بلند پایه حماس گزارش داده بود که حماس پیشنهاد بین المللی برای تمدید آتش بس در غزه را دریافت کرده که شامل آزادی کودکان، زنان و سالمندان اسیر خواهد بود.

بر اساس این گزارش، هیاتی از حماس ظرف چند روز آینده به قاهره می‌رود تا درباره جزئیات توافق گفت وگو کرده و اجرای آن را آغاز کند.

پیش تر کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی مدعی شده بود، مقامات صهیونیستی برآورد می‌کنند که حماس ظرف ۴۸ ساعت به توافق مبادله اسرا پاسخ خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها