نتانیاهو از دیدار مقامات اسرائیلی با دستیار وزیر خارجه آمریکا جلوگیری کرد

نتانیاهو از دیدار مقامات اسرائیلی با دستیار وزیر خارجه آمریکا جلوگیری کرد
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 17:23

برخی رسانه های اسرائیلی خبر دادند که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از دیدار برخی مسئولان صهیونیست با دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک جلوگیری کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، کانال 12 تلویزیون رژیم اسرائیل گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر کابینه رژیم صهیونیستی، از ملاقات «رونن بار» رئیس سرویس اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی(شاباک) و «آهارون هالیوا»، رئیس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (مان)، با باربارا لیف، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، که در حال حاضر به اسرائیل سفر کرده است، جلوگیری کرد.

این کانال با اشاره به اینکه این ممنوعیت با توجه به روابط پرتنش «اسرائیل» با کاخ سفید و جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده رخ داد، افزود: «پس از تأخیر طولانی، دیدار با هالیوا تصویب شد، اما دیدار با رئیس شاباک در نهایت تایید نشد.»

ساعاتی پیش نیز نتانیاهو در سخنانی گفت: برخی طرفها در داخل اسرائیل برای جلوگیری از عملیات نظامی در رفح به آمریکا ملحق شدند.

وی همچنین بنی گانتس عضو کابینه جنگ رژیم اسرائیل را آماج حملات خود قرار داد و گفت: هر کسی که به آمریکا سفر می‌کند باید بداند که چگونه به آمریکایی‌ها «نه» بگوید، همانطور که من انجام می‌دهم.

روز جمعه، بایدن رئیس جمهور آمریکا از سخنرانی چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات سنای آمریکا که نتانیاهو را مانع صلح دانست، تمجید کرد. شومر با بیان اینکه نتانیاهو راه خود را گم کرده از اسرائیل خواست انتخاباتی جدید برگزار کند.

پربیننده ترین خبرها