آژانس تحقیقاتی بررسی کرد:

سوء‌استفاده رژیم اسرائیل از اقدامات انسان‌دوستانه برای نسل‌کشی در غزه

سوء‌استفاده رژیم اسرائیل از اقدامات انسان‌دوستانه برای نسل‌کشی در غزه
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 21:49

یک آژانس تحقیقاتی مستقل در انگلیس اعلام کرد که رژيم اشغالگر با سوء‌استفاده از تدابیر بشردوستانه مانند دستور تخلیه و مناطق امن، یک عملیات نظامی برای "نسل‌کشی" در غزه انجام می‌دهد.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از عربی ۲۱، گروه تحقیقاتی "Forensic Architecture"، که مقر آن در انگلیس است، امروز در گزارشی نوشت:‌ ارتش اسرائیل از ۷ اکتبر گذشته از تدابیر بشردوستانه مانند دستور تخلیه برای پیشبرد عملیات نظامی‌اش و تسهیل آوارگی گسترده سوء‌استفاده می‌کند.

این آژانس افزود: این اقدامات منجر به موج گسترده آوارگی فلسطینیان شده که به مثابه "جنایت جنگی" است.

این گزارش، عملیات نظامی رژیم اسرائیل در غزه را "حمله نظامی برای نسل‌کشی" توصیف کرده و نوشته است که دستور ارتش رژیم اسرائیل برای تخلیه به جای اینکه ماهیت انسان‌دوستانه داشته باشد در واقع آوارگی، کشتار و نسل‌کشی را تسهیل کرده است.

بر این اساس، هدف قرار دادن مستقیم مناطق امن، بیمارستان‌ها، زیرساخت‌های غیرنظامی، مدارس و پناهگاه‌ها نیز می‌تواند در رده "نسل‌کشی و جنایت جنگی" تلقی شود.

پیشتر رژیم اسرائیل از دیوان بین المللی دادگستری خواسته بود که اقدامات اضطراری جدیدی برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه برای مقابله با قحطی را انجام ندهد و درخواست آفریقای جنوبی برای انجام این کار را رد کرد.

پربیننده ترین خبرها