رسانه عبری: یمنی‌ها "ایلات" را فلج کردند

رسانه عبری: یمنی‌ها
چهارشنبه 1 فروردين 1403 - 14:01

رسانه‌‌های عبری‌زبان از وخامت اوضاع در بندر ایلات در نتیجه محاصره کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی از سوی نیروهای جنبش انصارالله یمن، خبر دادند.

العالم- فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش العالم، روزنامه عبری "یسرائیل هیوم" در گزارشی نوشت: اداره بندر ایلات در نظر دارد به دلیل توقف حرکت کشتی‌های تجاری به این بندر در نتیجه حملات یمنی‌ها در دریای سرخ، ۵۰ درصد از کارگران خود را اخراج کند.

روزنامه "مارکر" با اشاره به اینکه یمنی‌ها بندر ایلات را به طور کامل فلج کرده‌اند، نوشت اداره این بندر درصدد اخراج نیمی از کارگران خود است.

این روزنامه تصریح کرد از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون هیچ خودرویی وارد بندر ایلات نشده است در حالی‌که در سال گذشته میلادی، ۱۵۰ هزار خودرو در این بندر تخلیه شد.

دوشنبه گذشته رئیس اجرایی بندر ایلات تایید کرد که این بندر به مدت ۴ ماه در نتیجه عملیات یمنی‌ها علیه کشتی‌های اسرائیلی که در جهت حمایت از غزه انجام می‌شود، به طور کامل بسته شده است.

طبق این گزارش، ارتش اشغالگر شب گذشته برای نخستین بار اذعان کرد که یک موشک از یمن به سرزمین‌های اشغالی شلیک و منطقه ایلات را هدف قرار داده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرده است که در حمایت از مردم فلسطین، حملات به رژیم صهیونیستی تا توقف حملات این رژیم به باریکه غزه و رفع محاصره آنان ادامه خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها