در گفتگو با العالم اعلام شد:

بیمارستان شهدای الاقصی غزه در آستانه فروپاشی و خروج از خدمات رسانی

پنج‌شنبه 2 فروردين 1403 - 16:44

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی و مدیر بخش پذیرش و اورژانس، تأکید کرد که به دلیل کمبود تدارکات، دارو، سوخت و نرسیدن کمک‌های پزشکی، سیستم بهداشتی این بیمارستان در آستانه فروپاشی و خروج از چرخه خدمات رسانی است.

العالم - فلسطین اشغالی

دکتر خلیل الدقران در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: «حملات نظامی شدید رژیم صهیونیستی به شهروندان در باریکه غزه ادامه دارد و حتی حرمت ماه مبارک رمضان رعایت نمی شود. شهروندان فلسطین هرجا که باشند، هدف قرار می گیرند و هر روز ده‌ها مجروح و شهید وارد بیمارستان شهدای الاقصی می شود.»

وی تصریح کرد: «این بیمارستان که تنها بیمارستان در مرکز استان است، در آستانه خروج از چرخه خدمات رسانی است. ما با مشکل انباشت زباله‌های عفونی در داخل بیمارستان مواجه هستیم.»

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی و مدیر بخش پذیرش و اورژانس، افزود: «تعداد زیادی از مجروحان منتظر جراحی هستند زیرا قابلیت‌های کافی برای انجام عمل‌های جراحی در این بیمارستان وجود ندارد.»

دکتر خلیل الدقران گفت که دو روز پیش تنها ژنراتور این بیمارستان به دلیل استفاده مداوم و بیش از حد قطع شد چون 167 روز است که برق به این بیمارستان نرسیده است، بنابراین استفاده مداوم باعث شد نقص اساسی در این ژنراتور پیش آید که چهار ساعت به طول انجامید.

وی خاطرنشان کرد، خرابی ژنراتور به معنای اعدام همه بیماران در این بیمارستان است، زیرا خطرات زیادی را متوجه همه بیماران حاضر به خصوص در بخش مراقبت های ویژه، کودکان و اتاق عمل می کند چون در این بخش ها برق یک دقیقه هم نباید قطع شود.

دکتر الدقران گفت: بیمارستان ها همچنان از سوی رژیم اسراییل مورد هدف قرار می گیرند به طوری که تاکنون ۳۲ بیمارستان در باریکه غزه از خدمات رسانی خارج شده اند. آخرین مورد محاصره مجتمع پزشکی شفا در استان غزه و دستگیری اکثر کادر پزشکی بود.

وی با بیان اینکه بیمارستان شهدای الاقصی به حدود 170 بیمار مبتلا به نارسایی کلیوی خدمات بهداشتی ارائه می کرد، خاطرنشان کرد: اکنون با توجه به افزایش شمار آوارگان، این تعداد به حدود 480 بیمار رسیده است که با توجه به نبود امکانات کافی تعداد زیادی از آنها جان خود را از دست دادند زیرا بیمارستان قادر به انجام دیالیز برای این تعداد نبود.

پربیننده ترین خبرها