روسیه: درخواستی برای آتش‌بس در غزه در قطعنامه آمریکا وجود ندارد

روسیه: درخواستی برای آتش‌بس در غزه در قطعنامه آمریکا وجود ندارد
پنج‌شنبه 2 فروردين 1403 - 22:07

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل در واکنش به پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا در خصوص برقراری آتش بس در غزه و احتمال رای گیری آن تا پایان هفته میلادی گفت: «هیچ درخواستی برای آتش‌بس در این قطعنامه وجود نداشته و نیست»، اما «در واقع به عملیات نظامی اسرائیل در رفح چراغ سبز نشان می‌دهد.»

العالم ـ اروپا

بنابر این گزارش، دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در اظهار نظر درباره پیش نویس قطعنامه آمریکا در خصوص آتش بس در غزه گفت: آمریکا خواهان آتش بس واقعی در نوار غزه نیست و به اسرائیل اختیار کامل داده است تا "مسائل با فلسطینی ها را حل کند".

او تصریح کرد:« نباید گرفتار افکار واهی واشنگتن شد. آمریکا هنوز علاقه ای به آتش بس واقعی ندارد و تمام تلاش خود را می کند تا نزدیک ترین متحد خاورمیانه ای آن، مسائل را با فلسطینی ها حل کند.»

این دیپلمات روس تاکید کرد: «هیچ درخواستی برای آتش‌بس در این قطعنامه وجود نداشته و نیست»، اما «در واقع به عملیات نظامی اسرائیل در رفح چراغ سبز نشان می‌دهد.»

منابع دیپلماتیک روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کردند که قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای برقراری آتش بس در غزه که تاکنون اصلاحاتی روی آن انجام شده است، احتمالا تا پایان هفته میلادی (هفته میلادی از دوشنبه تا یکشنبه می باشد) در شورای امنیت سازمان ملل مطرح می شود.

شورای امنیت سازمان ملل عصر پنجشنبه به وقت محلی نیز پشت درهای بسته درباره وضعیت خاورمیانه به درخواست فرانسه نشستی برگزار خواهد کرد.

یک دیپلمات آمریکایی اعلام کرد: قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد غزه ممکن است در همین هفته به رای گذاشته شود. این قطعنامه، که هفته ها روی آن کار شده است، خواستار «آتش بس فوری و پایدار در مقابل آزادی همه گروگان های باقی مانده است».

پربیننده ترین خبرها