نگرانی واشنگتن از زیر سوال رفتن اعتبار رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ غزه

نگرانی واشنگتن از زیر سوال رفتن اعتبار رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ غزه
شنبه 4 فروردين 1403 - 07:45

وزارت خارجه ایالات متحده در یادداشتی خواستار فشار حداکثری بر مسئولان رژیم صهیونیستی برای تغییر رویکرد در جنگ علیه فلسطینیان غزه شده است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش رادیو ملی آمریکا (NPR)، وزارت خارجه ایالات متحده در یادداشتی هشدار داده است که تل‌آویو با بستن چشم خود بر واقعیتی که در غزه در جریان است، مرتکب اشتباهی استرتژیک شده که می‌تواند در درجه اول اعتبار (رژیم) اسرائیل و در درجه دوم اعتبار واشنگتن به عنوان حامی این رژیم را زیر سوال ببرد.

این یادداشت می‌افزاید: مقام‌های اسرائیل از این حقیقت غافل هستند که به دلیل ادامه جنگ در غزه در معرض وارد آوردن آسیب بزرگی به اعتبار خود هستند که ممکن است اثر آن تا نسل‌ها ادامه داشته باشد.

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

جنایتگری رژیم صهیونیستی و کشتار غیر نظامیان از جمله زنان و کودکان بیش از 5 ماه است که به رغم اعتراضات افکار عمومی جهانی با حمایت مستقیم آمریکا ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها