افسر اسرائیلی: بدون موافقت آمریکا هیچ حمله‌ای به رفح صورت نخواهد گرفت

افسر اسرائیلی: بدون موافقت آمریکا هیچ حمله‌ای به رفح صورت نخواهد گرفت
يکشنبه 5 فروردين 1403 - 21:04

یک افسر ارشد رژیم صهیونیستی گفت: «اسرائیل بدون تایید آمریکا به رفح حمله نخواهد کرد و نبرد علیه حزب الله را به یک جنگ همه‌جانبه گسترش نخواهد داد.»

العالم - فلسطین اشغالی

«تیمرود شفر» افسر ارشد در نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی که پیش از این سمت‌های رئیس بخش برنامه‌ریزی ستاد کل و رئیس ستاد نیروی هوایی را بر عهده داشته است، گفت: «اگر ایالات متحده با عملیات نظامی ارتش یا کابینه در رفح، مخالفت کند، اسرائیل در رفح نمی‌جنگد.»

وی در گفت‌وگو با رادیو 103FM افزود: «انجام عملیات نظامی در رفح در هفته‌های اول جنگ درست، ضروری و ممکن بود و به نظر من دیگر این فرصت را نداریم.»

ای افسر صهیونیست ادامه داد: «ممکن است عملیات نظامی بسیار کوچک و متمرکز انجام دهیم اما اگر آمریکایی‌ها به ما «نه» بگویند، این عملیات به آنچه در پنج ماه گذشته در باریکه غزه رخ داد، هیچ شباهتی نخواهد داشت.»

شفر با انتقاد از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که علیرغم مخالفت دولت بایدن، بارها تهدید به حمله به رفح کرده است، گفت: اینکه نتانیاهو به آمریکا می گوید که ما در رفح بر خلاف میل شما می‌جنگیم، تنها اهدافی انتخاباتی دارد و هیچ مبنای واقعی ندارد.

وی تاکید کرد که نتانیاهو خودش نیز می‌داند که این تهدیدش واقعیت ندارد و فرماندهان ارتش این را به خوبی می‌دانند. آنها کاملا آگاهند که وقتی آمریکایی‌ها «نه» بگویند، ارتش اسرائیل نمی جنگد.

این افسر اسرائیلی درمورد جبهه جنوب لبنان نیز گفت: توسعه جنگ با حزب الله و تبدیل آن به یک جنگ فراگیر بعید است. این امر بر سر میز اصلا مطرح نیست.

شفر هشدار داد: «جنگ علیه حزب‌الله یک اتفاق عادی نخواهد بود. چنین جنگی هزینه‌های بسیار بالایی خواهد داشت و در نهایت با یک توافق پایان می‌یابد. همه جنگ‌ها با توافق خاتمه می‌یابند. اگر ندانیم چگونه این توافق را اجرا کنیم. پس از پنج سال ما در همان وضعیتی خواهیم بود که اکنون با آن روبرو هستیم. گام درست این است که تلاش کنیم به توافقی بدون جنگ دست یابیم».

پربیننده ترین خبرها