مشغولیت رسانه‌های عبری به رونمایی ایران از پهپادی به  نام «غزه»

دوشنبه 6 فروردين 1403 - 08:39

رسانه‌های اسرائیلی توجه خود را به رونمایی نیروی هوایی ایران از پهبادی به نام غزه معطوف کرده و گفته اند که این پهباد که قابلیت حمل 13 بمب را دارد و قادر به پرواز درمسافتی بیش از دو هزار و دویست کیلومتر است، خطری راهبردی برای رژیم اسرائیل به شمار می رود.

العالم فلسطین اشغالی

جنگ پهپادها برای رژیم اسرائیل زمانی جنگ مهم تلقی می شد که رژیم اشغالگر اسرائیل و سپس آمریکا، این فناوری را در اختیار داشتند و درآن برتری داشتند، اما پس از اینکه جمهوری اسلامی ایران با تولید چهل نوع پهپاد، به این فناوری دست یافت و درآن برتری یافت، اهمیت این جنگ برای رژیم اشغالگر و آمریکا بیشتر شد.

رسانه‌های اسرائیلی در ساعت های اخیر به موضوع رونمایی ایران از یک پهپاد پیشرفته ایران به نام غزه مشغول شده اند. این پهباد دارای ویژگی‌های نظامی است که باعث شده رسانه‌های اسرائیلی این هواپیما را به دلیل قابلیت‌های آن چه از نظر فناوری و چه از نظر تهاجمی، تهدیدی راهبردی برای اسرائیل تلقی کنند.

رسانه های اسرائیلی این هواپیما را که نمونه ای پیشرفته از هواپیمای «شاهد 126» می دانند، ابزاری جدید در دست ارتش ایران توصیف کردند.

مطبوعات اسرائیلی نیز به برشمردن ویژگی های این پهباد موسوم به غزه پرداخته اند.

به گفته ی روزنامه های «جروزالم پست» و «اسرائیل هیوم»، این هواپیما قابلیت حمل 13 بمب و قابلیت پرواز به مدت 35 ساعت پیوسته با برد 2200 کیلومتر را دارد و سرعت آن به 350 کیلومتر در ساعت می رسد.

این ویژگی ها، رسانه های اسرائیلی را بر آن داشت تا بگویند که رژیم اسرائیل به طور مستقیم یا غیرمستقیم در تیررس فناوری ایران قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها