ایتالیا همچنان از فروش تسلیحات و مهمات به تل آویو خودداری می‌کند

ایتالیا همچنان از فروش تسلیحات و مهمات به تل آویو خودداری می‌کند
دوشنبه 6 فروردين 1403 - 11:31

به گزارش رادیو اسرائیل، برخی کشورها به «اسرائیل» سلاح ارسال نمی‌کنند و «بایکوت آرام» انجام می‌دهند. ایتالیا اعلام کرده که به قوانین کشورش درخصوص اینکه اجازه فروش سلاح به کشورهای درگیر جنگ را نمی‌دهد، متعهد است. کشورهای دیگر نیز «اسرائیل» را منتظر پاسخ گذاشته‌اند.

العالم - اروپا

به گزارش العالم، در چنین وضعیتی، رژیم صهیونیستی به دنبال یافتن راه‌هایی برای دستیابی به سلاح و مواد خام لازم برای ساخت اسلحه است.

یک منبع امنیتی اسرائیلی اعلام کرد: افزایش انتقادات از سوی طرف‌های مختلف، تداوم ارسال اسلحه و مهمات به اسرائیل را به خطر می اندازد.

این منبع به رادیو اسرائیل گفت: این نگرانی وجود دارد که تنش با ایالات متحده بر سر حمله به رفح نیز بر تمایل آمریکا برای حمایت از اسرائیل تأثیر گذارد.

این منبع افزود که ایتالیا حاضر به فروش مهمات و سلاح به کشتی‌های نیروی دریایی صهیونیستی نیست و کانادا تنها مولفه های فرعی مانند کارت‌های الکترونیکی و انواع بیوچیپ‌ها را که در گنبد آهنین استفاده می شود ، در اختیار این رژیم قرار داده است. فرانسه و آلمان نیز به تحریم و توقف تامین تجهیزات برای رژیم صهیونیستی تهدید کرده اند.

وزیر امور خارجه ایتالیا پیشتر اعلام کرده بود که کشورش از ۷ اکتبر ارسال تسلیحات برای رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و از آن زمان تاکنون هیچ نوع سلاحی در اختیار تل‌آویو قرار نداده است.

پربیننده ترین خبرها