بحران خدمت اجباری یهودیان مذهبی «حریدیم» در ارتش، ارکان رژیم صهیونیستی را تهدید می‌‎کند+فیلم

چهارشنبه 8 فروردين 1403 - 14:35

بحران بر سر قانون به‌کارگیری یهودیان مذهبی «حریدیم» در ارتش اشغالگر اخیراً در داخل «اسرائیل» تشدید شده است و مهلت ارائه قوانین جدید مربوط به آنها به زودی به پایان می‌رسد.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرنگار العالم در رام الله گزارش داد که تصمیم‌گیری در مورد قانون خدمت اجباری حریدیم‌ها می‌تواند به بی‌ثباتی پایه‌های نظام سیاسی رژیم اشغالگر منجر شود زیرا حریدیم‌ها 17 کرسی در کنست دارند، 13٪ از جامعه "اسرائیل" را تشکیل می‌دهند و حامیان مستقیم بنیامین نتانیاهو هستند.

در حالی حاضر احزاب مذهبی مخالف سربازی اجباری حریدیم‌ها هستند، احزاب سکولار و ناسیونالیست از آن حمایت می‌کنند و همین امر باعث ایجاد مشکل برای نتانیاهو در داخل کابینه او شده است.

روزنامه هاآرتص در این رابطه اشاره کرد که دو حزب مذهبی «شاس» و «یهودیت تورات» تهدید کرده‌اند در صورت به رای گذاشته شدن طرح قانون خدمت اجباری حریدیم‌ها در ارتش، در جلسه کابینه شرکت نخواهند کرد.

شورای وزیران رژیم اشغالگر جلسه خود را که قرار بود پیش نویس قانون خدمت سربازی یهودیان مذهبی را تصویب کند، به دلیل دشواری دستیابی به توافق، به تعویق انداخت.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «کابینه تا روز چهارشنبه فرصت دارد به دادگاه عالی در مورد عدم به‌کارگیری یهودیان مذهبی در ارتش پاسخ دهد.»

پربیننده ترین خبرها