آرژانتین روند انتقال سفارت خود به قدس اشغالی را متوقف کرد

آرژانتین روند انتقال سفارت خود به قدس اشغالی را متوقف کرد
شنبه 11 فروردين 1403 - 22:04

بوئنوس آیرس کمتر از دو ماه پس از بازدید خاویر مایلی رئیس جمهور آرژانتین از سرزمین های اشغالی و اعلام قصد خود برای انتقال سفارت کشورش از هرتزلیا به قدس  این اقدام را متوقف کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش رسانه های عبری، مجلس سنای آرژانتین این هفته پس از مخالفت قانونگذاران احزاب چپ این کشور، تصمیم گرفت روند انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس را متوقف کند.

کانال "آی 24" گزارش داد هفته گذشته توافقنامه موقتی در آرژانتین منعقد شد که بر اساس آن قانونگذاران احزاب چپ موافقت خود را با معرفی خاخام اکسل وخنش به عنوان سفیر جدید آرژانتین در اسرائیل نزدیک به رئیس جمهور مایلی اعلام خواهند کرد . پارلمان آرژانتین در همین حال تصمیم گرفت مرحله انتقال سفارت این کشور از هرتزلیا به قدس موقتا متوقف شود.

گفتنی است خاویر مایلی در سفر خود به اسرائیل به یسرائیل کاتز وزیر امور خارجه اسرائیل تعهد داد که سفارت کشورش را به بیت المقدس منتقل کند.

رئیس جمهور آرژانتین از زمان انتخاب خود، "حمایت شدید خود را از اسرائیل و جنگ ضد غزه" را ابراز کرده و خواستار "آزادی فوری اسرای اسرائیلی نزد حماس بدون هیچ قید و شرطی" شده است.

" آی 24" اعلام کرد یکی از دلایل اصلی مخالفت با انتقال سفارت آرژانتین، وجود قانونی است که مقرر می‌دارد این کشور نباید هیچ سفارت یا نهاد سیاسی در «سرزمین‌های اشغالی و مورد مناقشه» تأسیس نکند. این قانون برگرفته از درخواست طولانی مدت بوئنوس آیرس برای مالکیت جزایر مالاوی (فالکلند) است که تحت کنترل بریتانیا بوده است.

پربیننده ترین خبرها