تحلیل اهداف رژیم صهیونیستی از حمله به کنسولگری ایران در دمشق 

تحلیل اهداف رژیم صهیونیستی از حمله به کنسولگری ایران در دمشق 
چهارشنبه 15 فروردين 1403 - 22:57

خبر: دلایل و اهداف حمله وحشیانه «اسرائیل» به کنسولگری ایران در دمشق، دغدغه اصلی اکثر رسانه‌های عربی، اسلامی و بین المللی است. هر رسانه‌ای با توجه به خط مشی تحریریه خود و جهت‌گیری‌های حامی مالی خویش، تلاش می کند توجیهی برای این تجاوز بیابد.

العالم - فلسطین اشغالی

تحلیل؛

- واضح است که هدف اصلی تجاوزگری رژیم اسرائیل، سوق دادن مستشاران نظامی ایران به خروج از سوریه است و نه کشاندن ایران به یک جنگ همه جانبه! رژیم صهیونیستی تنها می‌خواهد با قطع حمایت تهران از دمشق، سوریه را منزوی کند. صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند که وقوع چنین جنگی به معنای پایان کار آنها خواهد بود اما نمی‌توان منکر شد که این رژیم در تلاش است تا از این طریق امتیاز کسب کند و پس از ناکامی اسفبار در غزه و ناتوانی در دستیابی به هیچ یک از اهدافش، نقطه‍‌ ای به نفع خود در برابر محور مقاومت ثبت کند.

- مسلم است که صهیونیست ها در غزه غرق شده‌اند و با وجود همه حمایت‌های بی‌سابقه آمریکا، همه وحشیگری‌های نظامیان اشغالگر علیه مردم غزه، پوشش کثیف سیاسی آمریکا و غرب برای ادامه جنگ نابودی علیه فلسطینی‌ها، هر روز متحمل خسارات بیشتری می شوند.

- صهیونیست‌ها حتی از رویارویی همه جانبه با حزب الله پرهیز می‌کنند، پس چگونه می توانند برای جنگ با ایران برنامه ریزی کنند، نتانیاهو در داخل رژیم صهیونیستی گرفتار بحران است و تمام تلاش او از طریق این ماجراجویی‌ها جدایی ایران از سوریه است اما این هدف هرگز محقق نخواهد شد، همانطور که اهداف تجاوز به غزه هرگز محقق نشد.

ـ سوالی وجود دارد که پاسخ دادن به آن برای صهیونیست‌ها سخت و آزاردهنده است و آن این است که با وجود هزینه‌های سنگینی که در غزه متحمل شدند باید تاوان تمام جنایات جنگی و فجیعی را که مرتکب شدند، بپردازند. آنها همچنین فشارهای وضعیت بد اقتصادی ناشی از جنگ را هم متحمل شدند، آیا کابینه نتانیاهو توانست به اهدافی که در ابتدای حملات تجاوزگرانه خود اعلام کرده بود دست یابد؟ واضح است که پاسخ این سوال منفی است، بنابراین نتانیاهو و ارتشش در تلاش هستند تا با انجام اقدامات ماجراجویانه در خارج از غزه، اهداف اعلام نشده را جایگزین اهداف اعلام شده کنند؛ بدین معنا که اهداف غیر واقعی نرسیدن نتانیاهو به چهار هدف اعلام شده در ابتدای جنگ را جبران کند.

- نتانیاهو به خوبی می‌داند که با وجود گذشت بیش از نیم سال از تجاوزاتش، هیچ دستاوردی نداشته است، بنابراین با حمله به مراکز ایرانی در سوریه، به دنبال بدتر کردن اوضاع منطقه است. وی در تلاش است با چنین دستاوردهای خیالی فضای داخلی رژیم صهیونیستی را آرام کند، اما همزمان در میدان و انجام حمله زمینی، نتانیاهو در باتلاق غزه غوطه ور است و جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی از غزه، نمی تواند خود را از این وضعیت اسفبار نجات دهد. این امر در عمل به معنای پایان کار او و شکست وی در صحنه سیاسی برای همیشه است. این امر همچنین به معنای شکست رژیم صهیونیستی است و ناگزیر چنین روزی فرا می رسد. نکته اینجاست که ماجراجویی‌های نتانیاهو هم عمر سیاسی او و نیز عمر رژیم صهیونیستی را طولانی نخواهد کرد زیرا محور مقاومت با وحدت عرصه‌ها، استقامت در میدان، دفاع از ملت مظلوم فسلطین و حمایت ملت‌های عرب و اسلامی از آن، مصمم به شکست «اسرائیل» است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها