تظاهرات سراسری در فلسطین اشغالی/ یورش به کنست و وزارت جنگ

پنج‌شنبه 16 فروردين 1403 - 16:15

در بحبوحه هشدارهای امنیتی سران نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی درباره وخامت اوضاع صهیونیستها، فلسطین اشغالی شاهد تظاهرات و یورش تظاهرات کنندگان به چندین نهاد عمومی از جمله مقر کنست (پارلمان) در شهر اشغالی قدس و وزارت جنگ در شهر تل آویو یورش بود.

العالم - فلسطين اشغالی

التهاب در درون توده صهیونیست ها و خشم آنها از عملکرد کابینه افزایش یافته است. تظاهرات کنندگان با یورش به مقر کنست و کابینه در شهر اشغالی قدس و بستن خیابان ها خواهان سرنگونی کابینه و برکناری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و برگزرای انتخابات زودهنگام و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه شده اند.

محمد قرابلی تحلیلگر سیاسی درباره وضعیت صیهونیستها به شبکه خبری العالم گفت: هیچ افق سیاسی برای نتانیاهو وجود ندارد و او فقط می خواهد به حکومت و فشار بر مردم فلسطین ادامه دهد تا قدرت خود را به طور کلی به رخ تظاهرات کنندگان صهیونیست بکشاند. اوضاع به جایی رسیده که صهیونیست ها در جدیدترین تظاهرات خود به آخرین مانع حفاظتی مقابل خانه اوهجوم بردند.

شبکه رادیو و تلویزیون رژيم اسرائیل به نقل از رئیس دستگاه امنیت داخلی این رژیم موسوم به "شین بت" گفت که روند تظاهرات ها نگران کننده است. او این مطلب را با توجه به خطرناک بودن اوضاع داخلی و شکاف و تفرقه در درون توده صهیونیست ها و بی اعتمادی آنها بیان داشت و گفت که گسترش تظاهرات ها، گواه این امر است.

راسم عبیدات نویسنده و تحلیلگر سیاسی نیز درباره جدیدترین تظاهرات در سرزمین های اشغالی و زد و خورد تظاهرات کنندگان و نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی و بازداشت شماری از آنها به شبکه خبری العالم گفت: این وضعیت باعث شد تا رئیس شین بت هشدار داده و بگوید که تظاهرات نزدیک بود که به تیراندازی به سمت تظاهرکنندگان تبدیل شود و تیراندازی به تظاهرکنندگان، بسیار خطرناک است. شدت گیری برخوردها بین تظاهرات کنندگان و نیروهای پلیس این دلیل است که خانواده‌های اسیران صهیونیست احساس می‌کنند که نتانیاهو مانع دستیابی به توافق مبادله اسیران است و او برای تامین منافع شخصی خود در این زمینه وقت کشی و تعلل می کند.

پربیننده ترین خبرها