راز جنایتگری تروریست های داعش و «جیش العدل» در ایران همزمان با کشتارهای غزه

راز جنایتگری تروریست های داعش و «جیش العدل» در ایران همزمان با کشتارهای غزه
شنبه 18 فروردين 1403 - 16:57

پلیس ایران امروز از بازداشت یکی از اعضای ارشد گروه تروریستی داعش به نام ‘‘محمد ذاکر’’ معروف به رامش و دو عنصر داعشی دیگر در شهر کرج در غرب تهران خبر داد.

العالم - خبر و چند تحلیل

این افراد و ۸ نفر دیگری که همراه آنان بودند،‌ قصد اجرای عملیات انتحاری در روز عید سعید فطر را داشتند.

پس از اینکه مشخص شد وبای تکفیر فقط در جوامع اسلامی منتشر می شود و بیش از ۹۹ درصد از قربانیان آن را مسلمانان و کشورهای اسلامی تشکیل می دهند، دیگر هیچ نیازی به ارائه دلیل بیشتر برای وجود ارتباط شبکه ای میان گروه های تکفیری و در صدر آن گروه تروریستی داعش به سرکردگی سازمان های جاسوسی بین المللی و درصدر آن سیای آمریکا و موساد اسرائیل و برخی از سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی کشورهای منطقه که سرسپرده امریکا و اسرائیل هستند، وجود ندارد.

تصادفی نیست که فعالیت داعش به ویژه در چند ماه گذشته همزمان با تشدید حملات امریکا و اسرائیل به غزه و محور مقاومت،‌ افزایش یافته است. تعداد حملات تروریستی که داعش اجرا کرده،‌ در داخل کشورهایی که حمایت خود را از غزه اعلام کرده اند، بیشتر بوده است. از جمله این کشورها ایران است و کافی است که خبرهای مربوط به این حملات تروریستی و بازداشت عناصر تروریستی از سوی سرویس های امنیتی و پلیس را دنبال کنیم، متوجه می شویم که آمریکا و رژیم اسرائیل دست داعش را باز گذاشته اند تا این کشورها را از عمل به نقش اسلامی و انسانی و اخلاقی خود بازدارند و توجه آن ها را از غزه و تلاش برای توقف جنایت های وحشیانه علیه اهالی آن که بیش از شش ماه از شروع آن می گذرد، منحرف کنند.

در ۲۵ فوریه گذشته، پلیس ایران یکی از اعضای گروه تروریستی موسوم به جیش الصحابه به نام اکرم لاهوری را درحالیکه عازم یکی از شهرهای جنوبی ایران برای اجرای عملیات تروریستی بود، بازداشت کرد.

وی قبل از آن در یکی از کشورهای همسایه در دوره های آموزش ساخت بمب شرکت کرده بود.

چند روز پیش، عناصر گروه وابسته به گروهک تکفیری - تروریستی جیش العدل حملاتی را علیه مقرهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پلیس در شهرهای راسک و چابهار در استان سیستان و بلوچستان درشرق کشور اجرا کردند که این حملات به شهادت ۱۰ تن از نیروهای امنیتی منجر شد.

همه مهاجمان تکفیری این حملات که تعدادشان ۱۸ نفر بود، به هلاکت رسیدند.

درحالی که نیروهای اشغالگر اسرائیلی با حمایت وقیحانه آمریکا، جان کودکان و زنان را در غزه می گیرند، و ایران محور مقاومت را برای اعمال فشار بر امریکا و رژیم اسرائیل به منظور توقف تجاوز به غزه تحت فشار قرار داده، دو نفر از عناصر داعش در ماه ژانویه گذشته عملیات انفجاری را درمیان انبوه جمعیت ایرانی ها در مراسم سالروز شهادت سردار جاج قاسم سلیمانی در شهر کرمان درجنوب ایران اجرا کردند که به شهادت حدود ۱۰۰ نفر و زخمی شدن ده ها تن منجر شد.

رژیم اسرائیل به منظور رسیدن به هدف خود در منحرف کردن ایران از عمل به نقش اسلامی و انسانی خود در یاری اهالی مظلوم غزه ، جنایت تروریستی حمله به کنسولگری ایران در دمشق را در روز دوشنبه گذشته مرتکب شد. این جنایت به شهادت ۷ تن از مستشاران نظامی ایرانی از جمله دو سردار سپاه به نام های محمد رضا زاهدی و معاون وی محمد هادی حاجی رحیمی منجر شد.

بدون تردید، نه تروریستهای تکفیری با وجود اختلاف اسامی آنان اعم از داعش و جیش الصحابه و جیش العدل و نه تروریسم سرکرده های آنان یعنی صهیونیست ها و آمریکایی ها ، ذره ای بر موضع اصولی ایران درحمایت از آرمان فلسطین و ملت مظلوم فلسطین و نه در مبارزه با سلطه گری آمریکا و نه در حمایت آنان از محور مقاومت تاثیر نخواهد گذاشت. بهترین دلیل آن، ضربه های دردناکی است که به گروه های تکفیری در داخل ایران و خارج از آن وارد کرده است.

از سوی دیگر امریکا و رژیم اسرائیل هر لحظه منتظر خشم ایران در انتقام از شهدای کنسولگری ایران در دمشق در وضعیت پریشانی هستند، انتقامی که باعث خواهد شداین دو منحوس از ریختن هر قطره خونی در سرزمین ایران پشیمان شوند.

پربیننده ترین خبرها