تظاهرات حمایت از فلسطین در مناطق مختلف انگلیس

تظاهرات حمایت از فلسطین در مناطق مختلف انگلیس
شنبه 18 فروردين 1403 - 22:44

هزاران نفر از شهروندان انگلیس با شرکت در تظاهرات حمایت از فلسطین ، توقف کشتار جمعی علیه مردم مظلوم فلسطین در باریکه غزه را خواستار شدند.

العالم - اروپا

به گزارش العالم به نقل از پایگاه العربی الجدید، شرکت کنندگان در چندین تظاهرات که در ۳۲ منطقه از انگلیس برگزار شد، دولت این کشور را به چشم پوشی از کشتار جمعی در غزه متهم کردند.

این تظاهرات و تظاهرات مشابه در انگلیس از ماه اکتبر گذشته بنا به دعوت نهادهای جامعه مدنی آغاز و تا کنون ادامه دارد.

در شهر لندن ، ۴ تظاهرات برای درخواست توقف حملات به غزه برگزار شد.

راهپیمایان با تجمع در منطقه کامدن در پایتخت انگلیس، به سمت دفتر « کر استارمر» رهبر حزب اپوزوسیون کارگران در منطقه مورنینگتون کرست حرکت کردند.

شرکت گنندگان دراین تظاهرات مخالفت خود را با موضع دولت انگلیس در قبال جنگ غزه اعلام کردند و دولت کشورشان را به حمایت از رژیم اسرائیل و چشم پوشی از کشتار جمعی در غزه متهم کردند و شعارهایی مانند «فلسطین آزاد است» و «فلسطین از نهر تا بحر آزاد خواهد شد» و «کشتار جمعی را متوقف کنید»، سردادند.

مناطق دیگر بریتانیا مانند بریستول، برایتون، ساوت همپتون و کاردیف پایتخت ولز وکرک وال در اسکاتلند هم صحنه تظاهرات حمایت از فلسطین بود.

در شهر هاستینگز در جنوب نیز جمعی از دوچرخه سواران همبستگی خود را با فلسطین اعلام کردند.

انتظار می رود که فردا (یکشنبه) نیز راهپیمایی هایی در حمایت از فلسطین در شهرهای لیورپول، ردینگ و لندن برگزار شود.

با وجود گذشت ۱۸۳ روز از حملات ددمنشانه رژیم اسرائیل به غزه تظاهرات در شهرهای مختلف در جهان در محکومیت حملات تجاوزکارانه به باریکه غزه و با هدف اعمال فشار بر جامعه بین المللی به منظور توقف جنگ و حملات و درخواست برای وارد کردن کمک های انسان دوستانه به باریکه غزه برگزار می شود.

پربیننده ترین خبرها