پاسخ خطیب مسجد الاقصی به افسانه صهیونیستی ذبح گاو سرخ

پاسخ خطیب مسجد الاقصی به افسانه صهیونیستی ذبح گاو سرخ
سه شنبه 21 فروردين 1403 - 09:16

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی به فراخوان صهیونیست‌ها درباره ذبح گاو سرخ در مسجد الاقصی پاسخ داد.

العالم - فلسطین اشغالی

خطیب مسجد الاقصی تأکید کرد: موضوع گاو سرخ خرافات یهودیان است که هیچ ارتباطی به ما مسلمانان ندارد و ما اجازه نمی‌دهیم این گاو سرخی که در افسانه یهودیان است به مسجد الاقصی ارتباط پیدا کند. آنها گاوشان را هرجا که می‌خواهند ببرند و هرکاری می‌خواهند با آن انجام دهند، این گاو هیچ ارتباطی با مسجد الاقصی ندارد.

شیخ عکرمه صبری اظهار کرد: هر اقدامی که اشغالگران انجام می‌دهند، تلاش برای سلطه بر مسجد الاقصی و تجاوز به این مسجد شریف است. این حملات تجاوز به مسجد الاقصی و هتک حرمت این مسجد محسوب می‌شود و هیچ حقی به آنها درباره مسجد الاقصی نخواهد داد. زیرا آنان متجاوزند و جز با حمایت نیروهای امنیتی جرئت ورود به مسجد الاقصی را ندارند.

داستان گاو سرخ

گروه‌های مذهبی افراطی یهودیان بیش از یک هفته پیش کنفرانس ویژه‌ای برگزار کردند تا درباره مقدمات ذبح گاو سرخ در کوه زیتون واقع در قدس اشغالی و روبروی مسجد الاقصی و سپس سوزاندن آن و ریختن خاکستر آن در آب چشمه سلوان به بهانه پاکسازی یهودیان از «نجاست مردگان» گفت‌وگو کنند.

به گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل، ۵ گاو سرخ در شهرک «شیلو قدیم» واقع در شمال رام‌الله نگهداری می‌شوند که پس از پرورش با استفاده از مهندسی ژنتیک در مزارع خصوصی ایالت تگزاس آمریکا، با یک پرواز ویژه در سپتامبر ۲۰۲۲ به آنجا آورده شدند.

گروه‌های افراطی یهودی بر اساس متون مذهبی تاریخی خود، خواستار ذبح گاو سرخ و پاکسازی خود با خاکستر آن هستند. آنها روز دوم آوریل بر اساس تقویم عبری که مصادف با دهم آوریل جاری و عید فطر مسلمانان است را برای این کار در نظر گرفته‌اند.

در آموزه‌های میشنا (بخشی از کتاب تلمود) آمده است که ساختن «معبد» مقدس مستلزم سوزاندن گاو سرخ بر روی کوه زیتون و سپس پراکنده کردن خاکستر آن در مقابل مسجد الاقصی است که مقدمه آیین‌های تأسیس «معبد سوم» و آماده شدن برای صعود میلیون‌ها صهیونیست به «کوه معبد» است.

شرایط این گاو چنین است که هیچ مویی به رنگ غیر قرمز ندارد و هرگز برای هیچ کار خدماتی استفاده نشده باشد و هیچگاه طناب به گردنش زده نشده باشد و در سرزمین فلسطین اشغالی [اسرائیل] پرورش یافته باشد تا به دو سالگی برسد. تنها در این صورت است که یهودیان پس از پاک شدن بیت الرب (یعنی مسجد الاقصی) می‌توانند به کوه معبد صعود کنند.

پربیننده ترین خبرها