سناتور آمریکایی: درباره نسل‌کشی اسرائیل شواهد کافی وجود دارد

سناتور آمریکایی: درباره نسل‌کشی اسرائیل شواهد کافی وجود دارد
سه شنبه 21 فروردين 1403 - 15:12

یک سناتور آمریکایی تاکید کرد: کاری که صهیونیست‌ها در غزه انجام می‌دهند مانند گرسنگی دادن به کودکان اشتباه است.

العالم - آمریکا

روزنامه آمریکایی پولیتیکو به نقل از سناتور الیزابت وارن نوشت: مقامات بین المللی می‌توانند حمله اسرائیل به غزه را از نقطه نظر حقوقی نسل کشی بدانند.

وارن افزود: شواهد کافی وجود دارد که نسل‌کشی در غزه انجام شده است و کاری که اسرائیل انجام می‌دهد اشتباه است. گرسنگی دادن کودکان، در میان مردم غیرنظامی و مناطق پرجمعیت انداختن بمب اشتباه است.

به گزارش این روزنامه، انتقاد وارن از کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر افزایش یافته و او همچنین ایده اعمال محدودیت برای کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی را مطرح کرده است.

در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی که منجر به کشته شدن ۷ امدادگر در هفته گذشته شد، وارن به سی ان ان گفت که کنگره مسئولیت اقدام را بر عهده دارد و نمی‌تواند فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی را تایید کند ، زیرا این اقدام نقض قوانین آمریکا از جمله قوانین مربوط به دسترسی به کمک‌های بشردوستانه است.

چند روز پیش یک مقام آمریکایی به پولیتیکو گفت: حمله اسرائیل به امدادگران (سازمان جهانی آشپزخانه مرکزی) در غزه عمدی به نظر می‌رسید. ما از نحوه انجام تحقیقات اسرائیل ناامید هستیم و تردید داریم که پاسخی وجود داشته باشد.

شایان ذکر است پیش از این سازمان «آشپزخانه مرکزی جهان» از کشته شدن ۷ کارمند خارجی خود طی بمباران جنگنده‌های صهیونیستی در غزه خبر داده بود که با وجود هماهنگی تحرکات خود با ارتش صهیونیستی در حال خروج از انباری در دیرالبلاح غزه بودند.

پربیننده ترین خبرها