شوکه شدن انگلیس از حمام خون غزه پس از 6 ماه کشتار مداوم!

يکشنبه 19 فروردين 1403 - 18:39

نخست وزیر انگلیس پس از 184 روز حملات مستمر و نسل کشی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه و کشتار بیش از 33 هزار فلسطینی که بیشر آنان را زنان و کودکان تشکیل می دهند، بالاخره لب به سخن گشوده و گفته که از حمام خون در غزه شوکه شده است.

العالمفلسطین اشغالی

به گزارش العالم،‌ اظهارات ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در حالی است که براثر حملات مستمر 6 ماهه رژیم صهیونیستی تا کنون بیش 33هزار فلسطینی شهید و بیش از 75 هزار نفر نیز زخمی شده اند که البته این آمار نهایی نیست.

بنابر این گزارش،‌ در تازه جنایتگری رژیم اشغالگر سحرگاه امروز در پی حملات توپخانه ای به شهرهای خان یونس و رفح در جنوب باریکه غزه شمار دیگری شهید و زخمی شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز در تازه ترین کشتارها، خانه‌های غیرنظامیان را در محله الجنینه در شرق شهر رفح و خان یونس در جنوب باریکه غزه هدف قرار دادند.

برخی منابع فلسطینی گزارش دادند هواپیماهای رژیم اشغالگر مناطق شرقی خان یونس را بمباران کردند که به شهید و زخمی شدن تعدادی از شهروندان فلسطینی منجر شد.

دو شهروند نیز در محله الجنینه در رفح در مجاورت خانه ای در نزدیکی مسجدی که از سوی اشغالگران بمب گذاری شده بود، زخمی شدند.

در چنین شرایطی ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس تازه پس از 6 ماه از جنگ نسل کشی رژیم جنایتکار، سکوتش را شکست و گفت کشورش از حمام خون غزه شوکه شده و این جنگ وحشتناک حتما باید پایان یابد.

سوناک در یک مصاحبه تلویزیونی با اشاره به کشته شدن هفت امدادگر از جمله سه انگلیسی در حمله پهپادی اسرائیل به غزه گفت: کشتن انگلیسی هایی که مواد غذایی را برای مردم غزه حمل می کردند ما را به وحشت انداخته است. در حالی که بار دیگر بر دفاع کشورش از آنچه که حق تل آویو برای دفاع از امنیت خود خواند، تاکید کرد.

سوناک همچنین تاکید کرد کودکان غزه به یک آتش بس انسانی فوری نیاز دارند که منجر به آتش بس طولانی مدت و پایدار شود.

بر اساس بیانیه ی گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس، این کشور یک کشتی برای ایجاد یک کریدور دریایی «بشردوستانه» بین قبرس و باریکه غزه به شرق مدیترانه فرستاده است.

بر همین اساس ، وزارت خارجه انگلیس بیش از 12 میلیون دلار برای ارسال کمک های بشردوستانه و تجهیزات لازم برای اطمینان از بهره برداری از این کریدور به باریکه غزه اختصاص داده است.

همچنین کمیسیون اروپا، امارات متحده عربی، آمریکا و قبرس بیانیه مشترکی درباره ی فعال کردن کریدور دریایی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه صادر کردند.

پربیننده ترین خبرها