در گفتگو با العالم؛

حماس: اگر اسراییل مجازات نشود حمله به مراکز دیپلماتیک را جایز خواهد شمرد

شنبه 25 فروردين 1403 - 15:01

یک مسئول ارشد جنبش حماس، پاسخ تهران به حمله رژیم اشغالگر صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را ضروری دانست و گفت: مجازات رژیم صهیونیستی از این رو ضرورت دارد که اگر چنین تجاوزی بدون پاسخ بماند، رژیم صهیونیستی حمله به نمایندگی های دیپلماتیک هر کشوری را که با آن رژیم هم سو نباشد، جایز خواهد شمرد.

العالم - لبنان

علی برکه عضو ارشد حماس در گفت و گو با برنامه مع الحدث شبکه خبری العالم اظهار داشت: اصل این است که رژیم اسرائیل در دمشق مرتکب جنایت شده است و این جنایت تعرض به نمایندگی دیپلماتیک یک کشور است، خواه این کشور ایران باشد یا کشوری دیگر. این حمله با قوانین بین المللی مغایرت دارد و این اقدام در وهله اول به منزله تعرض به سوریه و در وهله دوم به منزله تعرض به ایران است و هم سوریه و هم ایران حق دارند که به این تعرض پاسخ دهند.

وی اظهار داشت: مساله عجیب موضع گیری های غرب از جمله آمریکا و اروپا درقبال این تعرض رژیم صهیونیستی است. چرا آن ها این حمله را محکوم نمی کنند؟ چرا مانع از تعرض رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی یا به سفارت یک کشور اسلامی نمی شوند؟!

برکه تاکید کرد: ایران حق دارد که به این تعرض پاسخ دهد زیرا بدون پاسخ ماندن این حمله تجاوزکارانه نامعقول است و درصورتی که چنین تجاوزی بدون پاسخ بماند، رژیم صهیونیستی حمله به نمایندگی های دیپلماتیک هر کشوری را که با آن رژیم هم سو نباشد، جایز می داند.

وی بار دیگر تاکید کرد که پاسخ ایران به این تعرض ضروری است و رژیم صهیونیستی بایستی بابت آن مجازات شود تا متوجه باشد که نباید با جمهوری اسلامی یا محور مقاومت دربیافتد.

این مسئول حماس اظهار داشت: غرب به تماشای کشتار مستمر فلسطینی ها در باریکه غزه توسط رژیم اسرائیل نشسته و در برابر این جنایت ها سکوت اختیار کرده است، اما در شرایطی که ایران می خواهد از خودش در برابر حمله به کنسولگری اش دفاع کند، آمریکا به تکاپو افتاده و وزرای خارجه اروپا نیز تماس هایی با وزیر خارجه ایران برقرار کرده اند تا مانع از تنبیه این رژیم شوند.

پربیننده ترین خبرها