فریادهای ضد اسرائیلی بار دیگر در شهرهای مختلف انگلیس طنین انداخت

فریادهای ضد اسرائیلی بار دیگر در شهرهای مختلف انگلیس طنین انداخت
شنبه 25 فروردين 1403 - 19:18

هزاران تن از حامیان فلسطین در انگلیس امروز (شنبه) برای بیست‌وششمین هفته متوالی در پایتخت و چندین شهر پرجمعیت این کشور دست به تظاهرات زده و ضمن محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، با مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین اعلام همبستگی کردند.

العالم - اروپا

شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی خواستار توقف فوری جنگ در غزه، تحریم تسلیحاتی رژیم اسرائیل و امدادرسانی به ساکنین غزه شدند. آن‌ها در حالی که پرچم فلسطین را به اهتزاز در می‌آوردند شعارهایی را در خصوص عدالتخواهی برای مردم فلسطین و پایان نظام آپارتاید سر دادند.

معترضان ابتدا در میدان راسل واقع در مرکز لندن تجمع و پس از سردادن شعارهای ضد اسرائیلی به سمت میدان پارلمان انگلیس تظاهرات کردند. آن‌ها به‌رغم محدودیت‌ها و فشارهای دولت لندن برای ساکت کردن موج فزاینده اعتراضات ضد صهیونیستی تاکید داشتند تا زمانی که کشتار مردم فلسطین جریان دارد به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.

این حرکت اعتراضی از سوی ائتلاف توقف جنگ، دوستان الاقصی، کارزار حمایت از فلسطین و شمار دیگری از نهادهای حقوق بشری و اسلامی سازماندهی شده بود.

بن جمال رئیس کارزار حمایت از فلسطین در گفت‌وگویی گفت: ما امروز در سراسر انگلیس از لندن تا بریستول، کاردیف، نیوکاسل، ناتبریج و حتی در جزیره اورکنی در چارچوب روز ملی اقدام راهپیمایی می‌کنیم تا به فلسطینی ها بگوییم که شما را می‌بینیم، می‌شنویم و در کنار شما ایستاده‌ایم.

وی افزود: پیام ما برقراری فوری آتش‌بس در غزه است تا اسرائیل نسل‌کشی در این منطقه را متوقف کند. ما همچنین از دولت لندن می‌خواهیم که فروش سلاح به اسرائیل را متوقف کند.

گفتنی است که فشارها علیه دولت انگلیس برای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی به ویژه در پی کشته شدن سه امدادگر این کشور در حمله هوایی ارتش اسرائیل به کاروان یک نهاد بین‌المللی حقوق بشری در غزه رو به افزایش است.

یافته‌های یک نظرسنجی در انگلیس نشان می‌دهد که بیشتر مردم این کشور خواهان توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها