آیزنکوت در پاسخ به نتانیاهو: چیزی به نام پیروزی مطلق وجود ندارد

آیزنکوت در پاسخ به نتانیاهو: چیزی به نام پیروزی مطلق وجود ندارد
دوشنبه 27 فروردين 1403 - 18:10

«گادی آیزنکوت» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در پیامی شفاف به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم که همواره از ادامه جنگ غزه تا «پیروزی مطلق» سخن می گوید، تاکید کرد که چیزی به نام پیروزی مطلق وجود ندارد.

العالم-فلسطین

«گادی آیزنکوت» امروز دوشنبه در نشستی تاکید کرد که نتایج جنگ کنونی علیه باریکه ی غزه سال ها بعد مشخص خواهد شد و در جنگ چیزی به نام پیروزی مطلق وجود ندارد.

عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از عملکرد ارتش اشغالگر در غزه، تاکید کرد: ارتش ۶ ماه است که در غزه مشغول است اما نتوانسته ۱۳۳ اسیر اسرائیلی را در این باریکه آزاد کند.

وی افزود: دشمن ما سخت‌ترین ضربات را به ما وارد کرده و لازم است ما استراتژی خود را تغییر دهیم.

آیزنکوت در ادامه سخنان خود گفت:« 7 اکتبر شکست بدی بود و هیچ بهانه ای در این خصوص پذیرفته نیست چراکه ارتش اسرائیل از بالاترین سطح اعتماد در این رژیم برخوردار است اما باید تحقیقاتی واقعبینانه در این خصوص صورت بگیرد هرچند که در عین حال نمی توان این مسئله را نادیده گرفت که یک شکست جدی و در سطح بالا برای اسرائیل به وقوع پیوسته است».

از سوی دیگر رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تأکید کرد که نخست وزیر این رژیم قدرت بازدارندگی آن را از بین برده است.

یائیر لاپید، در توییتی نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و کابینه وی به تهدید موجودیتی برای اسرائیل تبدیل شده‌اند. دوستان و دشمنان اسرائیل ضعف کابینه کنونی را می‌بینند. هفته گذشته در واشنگتن بودم و نشست‌هایی با مسؤولان داشتم. آن‌ها از بی‌مسؤولیتی و سوءمدیریت این کابینه شوکه شده‌اند. درحالی که آمریکا به تعهد خود به دفاع از امنیت اسرائیل عمل کرد نتانیاهو این کار را نکرد. تمام چیزی که از امنیت برای ما باقی گذاشته، خرابه‌ها و آوارهایی از بئیری تا کریات شمونا و خشونت غیرقابل کنترل تروریست‌های یهود و فقدان کامل بازدارندگی اسرائیل است.

وی افزود: باید فورا برای سرنگونی این کابینه‌ای که برای ما تخریب و ویرانی به بار آورده و همچنان به بار خواهد آورد، انتخابات برگزار شود.

پربیننده ترین خبرها