رهبر فتح: رژیم اسراییل قدرت بازدارندگی اش را از دست داده است

چهارشنبه 29 فروردين 1403 - 22:51

وقایع مهمی که در منطقه عربی و اسلامی رخ داده از عملیات "طوفان الاقصی" در هفتم اکتبر گرفته تا جنگ رژیم اسرائیل علیه باریکه غزه، ظاهرا چهره تاریخ معاصر را تغییر داده ولی یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که طی چند روز اخیر شاهد هستیم پاسخ موشکی و پهپادی ایران به حمله تروریستی رژیم اشغالگر به کنسولگری این کشور در دمشق بوده است.

العالم- جهان اسلام

ناظران بر این باورند که حمله ایران به فلسطین اشغالی، قواعد درگیری و قدرت بازدارندگی را تغییر داده و باعث شده است که رژیم اشغالگر توان بازدارندگی را که از سال ۲۰۰۶ به دنبال بازیابی و بهبود آن بود، از دست بدهد.

پاسخ ایران حامل پیام روشنی است با این مضمون، که دوران قلدری و عربده‌کشی در منطقه عربی و اسلامی به‌سر آمده است.

برای توضیح بیشتر درباره رویدادهای جاری در منطقه و سرزمین فلسطین، "فارس الصرفندی" خبرنگار العالمبا "عباس زکی" از رهبران جنبش فتح و از اعضای کمیته مرکزی این جنبش گفت وگو کرده است.

زکی به خبرنگار العالم گفت:‌ اسرائیل در این شرایط نه تنها یک رژیم مستقل در منطقه محسوب نمی‌شود بلکه به مستعمره پیشرفته آمریکا، انگلیس و فرانسه تبدیل شده است که به تنهایی نمی‌تواند وارد هرگونه جنگی شود.

این رهبر جنبش فتح به اظهارات یک افسر ارشد اسرائیلی اشاره کرد که گفته است:‌ «اسرائیل تا زمانی‌که عادی سازی روابط را از برخی کشورهای عربی، که هیچ‌گونه وزنه سیاسی در منطقه و جهان ندارند گدایی می‌کند یک کشور مستقل محسوب نمی‌شود و قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است و نمی‌تواند به تنهایی و بدون حمایت نامحدود آمریکا و غرب، حتی در غزه وارد جنگ بشود».

این رهبر فلسطینی در ادامه، آمریکا را به مشارکت در جنگ احتمالی رژیم اشغالگر علیه ایران متهم و خاطرنشان کرد که واشنگتن و رژیم صهیونیستی نتوانستند موشک‌ها و پهپادهای ایرانی را رهگیری کنند و این سلاح‌ها به پایگاهی در فلسطین اشغالی اصابت کردند که از آنجا حمله علیه کنسولگری ایران در دمشق انجام شد. ولی اسرائیل حجم تلفات انسانی و خسارات مادی در جریان این حمله را کتمان کرده است.

زکی اظهار داشت که ایران (این نبرد) را آغاز نکرده است که متوقفش کند بلکه می‌خواهد بگوید: "ما اینجا هستیم و منطقه و خاورمیانه از کنترل نتانیاهو، که می‌خواست جنگی علیه ایران راه بیندازد خارج شده است و موشک‌های ایرانی نیز به جبل الشیخ، حیفا، عسقلان و النقب رسیده است.

او تأکید کرد که رژیم اشغالگر میزان تلفاتش را در جنگ، که خیلی بزرگ و گسترده است، سانسور می‌کند.

پربیننده ترین خبرها