روسیه خواستار تحریم رژیم صهیونیستی از سوی شورای امنیت شد

روسیه خواستار تحریم رژیم صهیونیستی از سوی شورای امنیت شد
پنج‌شنبه 30 فروردين 1403 - 07:44

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار انسانی در غزه و عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های الزام‌آور شورای امنیت درباره برقراری آتش‌بس در غزه طی ماه مبارک رمضان، خواستار بررسی موضوع تحریم رژیم صهیونیستی از سوی شورای امنیت شد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش تاس، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز چهارشنبه (به وقت محلی) در نشست شورای امنیت درباره تحولات غرب آسیا و فلسطین با بیان اینکه غزه شاهد بروز یک فاجعه بی‌سابقه است، اظهار کرد: اما با این وجود، (رژیم) اسرائیل مانع ورود نیمی از کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه به این منطقه می‌شود.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تاکید بر اینکه نقش آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) باید به طور کامل احیا شود تا وضعیت فلسطینیان غزه بیش از پیش بحرانی نشود، خاطرنشان کرد: کل منطقه از عواقب و اثرات منفی تضعیف نقش آنروا، متأثر خواهد شد.

نبنزیا در ادامه با اشاره به پایبند نبودن رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های سازمان ملل، یادآور شد: قطعنامه شماره ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل که خواستار برقراری آتش‌بس در نوار غزه در ماه رمضان بود، اجرایی نشد و به همین دلیل این شورا باید به فوریت موضوع اعمال تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی را بررسی کند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

پربیننده ترین خبرها