تحلیلگر عرب: نتانیاهو برای حمله به ایران به آمریکا نیاز دارد/ موضع واشنگتن محتاطانه و پایگاه های آن در تیررس ایران است

پنج‌شنبه 30 فروردين 1403 - 14:57

نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی عرب گفت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل برای حمله به ایران از نظر لجستیکی به آمریکا نیاز دارد اما این کشور دراین باره موضعی محتاطانه دارد زیرا می داند که مواضع و پایگاه های آمریکا در منطقه در تیررس موشک های ایران قرار دارد.

العالم - ایران
حسن حردان در گفت گو با برنامه «مع الحدث» شبکه خبری العالم اظهار داشت: نتانیاهو برای حفظ آبرو و نجات رژیم اسرائیل از ذلتی که به خاطر موشک های ایران متحمل شده است، مایل است حمله ای سریع انجام دهد، اما آنچه مانع نتانیاهو می شود، تصمیم آمریکا است.

وی افزود: امروز آمریکا مانع دست زدن رژیم اسرائیل به این ماجراجویی است، چرا که در پاسخ تنبیهی ایران مشخص شد که این رژیم توانایی مقابله با موشک‌های ایران را ندارند و با مشارکت غربی‌ها نیز موفق به مقابله با همه آنها نشدند و موشک‌ها به اهداف خود رسیدند و آنچه ایران نشان داد، تنها بخش کوچکی از قدرت خود بود.

این تحلیلگر عرب گفت: هرگونه جنگ احتمالی موجودیت رژیم صهیونیستی و پایگاه های آمریکا در منطقه رای در معرض خطر واقعی قرار می دهد.

حردان گفت: دولت آمریکا همچنین امروز سرگرم انتخابات ریاست جمهوری است و افکار عمومی این کشور نه تنها مخالف جنگ هستند بلکه جو بایدن رییس آمریکا را به توقف جنگ غزه فرا می خوانند، پس چگونه می‌تواند در سطح منطقه وارد جنگ شود؟

وی تاکید کرد: معادله جدید ایران پس از پاسخ تنبیهی مشخص است، یعنی هرگونه هدف قرار گرفتن تاسیسات یا مقامات ایرانی، چه در داخل و چه خارج از ایران، بلافاصله پاسخ داده خواهد شد.
حردان گفت: اگر پاسخ تنبیهی قبلی ایران مستلزم زمان بود و این کشور وقوع آن را به اطلاع کشورهای غربی رساند و صهیونیست ها از آن آگاه بودند، پاسخ جدید ایران نیازی به هشدار قبلی نخواهد داشت و سریع و ناگهانی خواهد بود و پدافند هوایی رژیم اسرائیل و آمریکا نیز قادر به مقابله با آن نخواهند بود.

پربیننده ترین خبرها