گوگل تعدادی از کارکنان خود را به دلیل اعتراض به همکاری با اسرائیل اخراج کرد

گوگل تعدادی از کارکنان خود را به دلیل اعتراض به همکاری با اسرائیل اخراج کرد
پنج‌شنبه 30 فروردين 1403 - 15:02

شرکت آمریکایی «گوگل» در اقدامی «تلافی‌جویانه»، ۲۸ نفر از کارکنان این شرکت را به دلیل اعتراض آنها به قرارداد ارائه خدمات هوش مصنوعی به رژیم صهیونیستی اخراج کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

شرکت فناوری آمریکایی گوگل پس از برگزاری مجموعه‌ای اعتراض‌ها علیه قرارداد نیمبوس به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار (حدود ۱.۱۲۴ میلیون یورو) برای ارائه خدمات ابری و هوش مصنوعی به رژیم صهیونیستی، ۲۸ تن از کارکنان را اخراج کرد.

سازمانی از کارکنان گوگل و آمازون موسوم به هیچ فناوری برای کمپین آپارتاید (No Tech For Apartheid Campaign) در بیانیه‌ای اعلام کردند: امروز گوگل ۲۸ کارگر از جمله کسانی را که به طور مستقیم در تحصن تاریخی ۱۰ ساعته دیروز شرکت نکردند، بی‌رویه اخراج کرد.

این سازمان تصریح کرد که این «اقدام آشکار انتقام‌جویی» نشان‌دهنده این است که گوگل برای قرارداد خود با رژیم و ارتش «نسل‌کش اسرائیل» بیش از کارکنان خود «ارزش» قائل است؛ کارکنانی که همچنین از سه سال نادیده گرفتن شدن توسط مدیریت ارشد شرکت شکایت دارند.

شماری از کارکنان گوگل سه‌شنبه گذشته و به مدت ۱۰ ساعت در اعتراض به همکاری این شرکت با رژیم صهیونیستی، در دفاتر نیویورک، سیاتل، سانی ویل و کالیفرنیا تحصن و تظاهرات کردند.

در ادامه بیانیه این سازمان آمده است: امروز تمام کارکنانی که از طریق شبکه نظارتی در ادارات توانسته‌اند با این اقدام همراه شوند را با اخراج‌های گسترده مجازات کرده‌اند. گوگل «ارعاب» و «آزار و اذیت» را به عنوان دلایل اخراج کارکنان عنوان کرده است. اگر در این شرکت ارعاب یا آزار و اذیت صورت گرفته است، همکاران فلسطینی، عرب و مسلمان ما دریافت‌کننده آن بوده‌اند.

هیچ فناوری برای کمپین آپارتاید تاکید کرد: کارکنان گوگل حق دارند به طور مسالمت‌آمیز به شرایط کار اعتراض کنند. این اخراج‌ها به وضوح تلافی‌جویانه بوده است. این اخراج‌های گسترده و غیرقانونی ما را متوقف نخواهد کرد. برعکس، آن‌ها فقط به عنوان نیروی مضاعف برای رشد این جنبش عمل می‌کنند.

این سازمان با استناد به گزارشی از مجله تایم که در آن فاش شده است که گوگل ابزارهای «طراحی» برای وزارت دفاع اسرائیل ایجاد کرده است، گوگل را متهم کرد که به کارکنان و رسانه‌ها دروغ گفته است که پروژه نیمبوس، برای موضوعات بسیار حساس، طبقه‌بندی‌شده یا نظامی مربوط به سلاح یا سرویس‌های اطلاعاتی در نظر گرفته نشده است.

به گزارش ایرنا، کارکنان معترض گوگل همچنین ساندار پینچای مدیر عامل گوگل و توماس کوریان مدیر عامل گوگل کلود را به دلیل نداشتن اهتمام در مورد «نسل‌کشی» رژیم صهیونیستی علیه فلسطین مورد انتقاد قرار دادند.

این سازمان تصریح کرد: ما نمی‌توانیم بفهمیم که چگونه این مردان می‌توانند شب‌ها بخوابند در حالی که فناوری آن‌ها اجازه داده است ۱۰۰ هزار فلسطینی در شش ماه آخر نسل‌کشی اسرائیل کشته، مفقود و مجروح شوند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها