چرا رژیم اسرائیل تا این لحظه به حمله جمهوری اسلامی پاسخ نداده است؟

پنج‌شنبه 30 فروردين 1403 - 22:53

عضو جنبش النجباء در عراق ، به ذکر دلایلی درباره علل عدم پاسخ رژیم صهیونیستی به حمله ایران به سرزمین های اشغالی پرداخت.

العالم - عراق

محمد الکعبی عضو جنبش النجباء درگفتگو با شبکه خبری العالم دراین باره گفت: رژیم صهیونیستی به چند دلیل تا این لحظه به حمله جمهوری اسلامی ایران به سرزمین های اشغالی پاسخ نداده است، اولین آن، قدرت جمهوری اسلامی ایران و دیگری آمادگی قدرت نظامی و سومی درایت رهبری سیاسی و نظامی این کشور است.

الکعبی گفت: مساله دوم، این است که دشمن صهیونیست به تنهایی قدرت پاسخ دادن به جمهوری اسلامی ایران به سبب مساحت گسترده این کشور و نیز قدرت و توانایی نظامی آن را ندارد چرا که این قدرت همه پایگاه های آمریکایی در خاورمیانه را اعم از پایگاه های ثابت یا متحرک (منظورم ناوهای هواپیمابر است ) تهدید می کند.

الکعبی درباره دلیل سوم هم گفت که فشارهای آمریکا و غرب مانع از پاسخ اسرائیل به جمهوری اسلامی ایران شده است، زیرا گسترش جنگ به نفع وضعیت فعلی آمریکا و افکار عمومی آمریکا و انتخابات آتی این کشور نیست و دموکرات ها نمی خواهند درگیر توسعه جنگ شوند.

وی افزود: در افکار عمومی جهان، برخی از افراد آزاده و باوجدان هستند که با کشتار برنامه ریزی شده ملت فلسطین و حمله ظالمان و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی به غزه مخالفند.

الکعبی با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی ایران و آمادگی قدرت نظامی و نیز ضربه سخت اخیر که ایران طی 75 سال گذشته به این رژیم وارد کرد و با بیان اینکه هیچ یک از کشورهای عربی و اسلامی قدرت پاسخ گویی به این رژیم را نداشته است، گفت این قدرت ثابت کرد که جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن قدرت اطلاعاتی وقدرت ضربه زدن توانست با حملات موشک طی دوازده دقیقه سرزمین های اشغالی را هدف قرار دهد و موشک های آن به اهداف مورد نظر از جمله به پایگاه نیفاتم در بئر السبع اصابت کرد، در نتیجه حمله جمهوری اسلامی قوی بود.

الکعبی گفت قدرت موشکی ایران یکی از عوامل بازدارنگی است که هیبت این رژیم را شکست و باعث شد که این رژیم در پاسخ به حمله ایران، احساس خطر کند و این رژیم به تنهایی نمی تواند به جمهوری اسلامی ایران پاسخ دهد چرا که سرزمین های اشغالی دارای مساحت 22 کیلومتر مربع است و این درحالیست که جمهوری اسلامی ایران دارای هزار و 600 کیلومتر مساحت دارد ودرصورت پاسخ دادن به جمهوری اسلامی ایران، با پاسخی سخت و دردناک روبرو خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها