فصل تازه‌ای از روابط پاکستان و ایران آغاز شده است

فصل تازه‌ای از روابط پاکستان و ایران آغاز شده است
دوشنبه 3 ارديبهشت 1403 - 22:07

با سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان، دوره تازه‌ای از همکاری‌های مشترک در روابط میان این دو کشور آغاز شد.

العالم آسیا

"سید ابراهیم رئیسی" رئیس‌جمهور ایران و "شهباز شریف" نخست‌وزیر پاکستان، امروز در نشستی به بررسی روابط دوجانبه میان دو کشور پرداختند.

قرار است در جریان این سفر سه روزه رئیسی، پرونده‌های مهمی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد که دیدارهای امروز به رایزنی‌ها درباره پرونده انرژی، بازارهای آزاد مرزی، مبادلات تجاری، کشاورزی و صنعت و به‌ویژه موضوع امنیت مرزی و همکاری اطلاعاتی و امنیتی تمرکز داشت که به امضای سه توافقنامه و پنج یادداشت تفاهم مشترک منجر شد.

"مصدق ملک" وزیر انرژی پاکستان گفت: ما از سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان خوشحالیم و معتقدیم فرصت‌های فراوانی برای توسعه روابط به ویژه روابط تجاری وجود دارد و وزیران و هیئت‌های پاکستانی و ایرانی به صورت خستگی‌ناپذیر برای افزایش مبادلات تجاری و بهبود وضعیت امنیتی تلاش می‌کنند.

"محمد مهدی اسماعیلی" وزیر فرهنگ ایران گفت: پاکستان نیز درست مانند ایران، که حامی آرمان‌های فلسطین است بهتر از بسیاری از کشورهای اسلامی دیگر نشان داد که در خط مقدم دفاع از فلسطین و ملت فلسطین قرار دارد بنابراین پرداختن به مساله فلسطین در جریان این سفر، ضروری و محوری است.

در حاشیه این دیدار، دیدارهایی در سطح هیئت‌های وزیران و جامعه تجاری برگزار شد که در آن فرصت‌هایی برای توسعه زمینه‌های همکاری دوجانبه به منظور تحقق پیوندهای تاریخی قوی که مردم دو کشور را به هم پیوند می‌دهد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سفر آقای رئیسی به پاکستان با ابعاد و دستاوردهای مختلف برای پاکستان و ایران، فردا نیز ادامه خواهد داشت و هیات از پایتخت فرهنگی و اقتصادی پاکستان، لاهور و کراچی بازدید خواهد کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها