رئیس جمهور وارد سریلانکا شد

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 - 09:10

رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای خود و همچنین به منظور حضور در مراسم افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا، دقایقی قبل وارد سریلانکا شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پس از سفر رسمی دو روزه به سه شهر اسلام‌آباد، لاهور و کراچی پاکستان، به دعوت رسمی همتای خود و همچنین به منظور حضور در مراسم افتتاح ابرپروژه چند منظوره سد و نیروگاه اومااویا، دقایقی قبل وارد سریلانکا شد و مورد استقبال مقامات رسمی این کشور قرار گرفت.

رییس جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان به این کشور سفر کرده بود، در روز نخست سفر علاوه بر دیدار دوجانبه با نخست وزیر، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه را نیز به اتفاق وی برگزار کرده و پس از حضور در مراسم امضای ۸ سند همکاری، در نشستی مطبوعاتی نتایج رایزنی‌های خود را تشریح کردند.

روسای مجالس ملی و سنا و فرمانده کل ارتش پاکستان نیز با آیت الله رئیسی ملاقات کردند. همچنین روسای جمهور دو کشور نیز با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
در روز دوم این سفر، رئیسی به شهرهای لاهور و کراچی به عنوان پایتخت‌های فرهنگی و اقتصادی پاکستان سفر کرد. در ادامه رئیس جمهور عازم کراچی شد. حضور در مزار محمدعلی جناح و ادای احترام به قائد اعظم پاکستانی‌ها، دیدار و گفتگو با جمعی از تجار و فرهیختگان مذهبی و فرهنگی ایالت سند نیز برنامه‌های سفر رئیسی به کراچی بود.

پربیننده ترین خبرها