سی‌بی‌اس نیوز: دانشگاه کلمبیا خواسته معترضان برای قطع سرمایه‌گذاری در اسرائیل را رد کرد

سی‌بی‌اس نیوز: دانشگاه کلمبیا خواسته معترضان برای قطع سرمایه‌گذاری در اسرائیل را رد کرد
شنبه 8 ارديبهشت 1403 - 12:23

نمایندگان دانشجویان معترض حامی فلسطین دانشگاه کلمبیا اعلام کردند که پس از یک مذاکره ۱۱ ساعته با مقام‌ها و مدیران این دانشگاه، ‌حتی با تقاضای اولیه آنها مبنی بر واگذاری سرمایه‌های مالی و قطع حمایت‌های اقتصادی از اسرائیل موافقت نشده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش «سی بی اس نیوز»، ‌دانشجویان دانشگاه کلمبیا روز جمعه اعلام کردند که با مدیران این دانشگاه درباره رسیدن به یک توافق اولیه به بن بست رسیده اند. آن‌ها تاکید کردند قصد دارند تا زمان رسیدن به خواسته‌هایشان به تجمعات اعتراضی خود علیه اسرائیل ادامه دهند. این در حالی است که مدیران دانشگاه کلمبیا پیشتر گفته بودند مذاکرات با نمایندگان دانشجویی پیشرفت‌های قابل توجهی دارد.

دانشجویان دانشگاه کلمبیا از مسئولان آن خواستند در نخستین اقدام خود برای رسیدن به یک توافق با معترضان، متعهد شوند تا سرمایه‌های اقتصادی این دانشگاه را در اعتراض به جنایات رژیم اسرائیل در غزه از سرزمین‌های اشغالی خارج کنند.

جاناتان بن مناخیم، دانشجوی سال چهارم دکترا در دانشگاه کلمبیا در این رابطه گفت: تا زمانی که دانشگاه سرمایه‌ های خود را خارج نکند، آرام نخواهیم گرفت.

در همین حال، مینوش شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا، روز جمعه با سرزنش قابل توجهی از سوی اساتید این دانشگاه رو به رو شد.

گزارش کمیته اجرایی سنای دانشگاه که نماینده اعضای هیئت علمی آن است، نشان می‌دهد که شفیق و همکارانش «اقدامات و تصمیم‌های زیادی را اتخاذ کرده‌اند که به دانشگاه کلمبیا آسیب رسانده است». از جمله این اقدامات می توان به اجازه دادن به پلیس برای دستگیری دانشجویان بدون مشورت با اساتید، کوتاهی در دفاع از این دانشگاه در برابر فشارهای خارجی، ارائه نادرست و تعلیق گروه‌های اعتراضی دانشجویی و همچنین استخدام بازپرس خصوصی علیه دانشجویان اشاره کرد.

به گزارش ایرنا،‌ تجمعات اعتراضی دانشجویی نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور و نیز نگرانی های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

پربیننده ترین خبرها