جهاد اسلامی: صهیونیست‌ها فهمیدند که جنگ، راهکار آزادی اسرا نیست

جهاد اسلامی: صهیونیست‌ها فهمیدند که جنگ، راهکار آزادی اسرا نیست
يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 - 00:20

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی با اشاره به دریافت پاسخ تل‌آویو به پیشنهادات مقاومت فلسطین، تأکید کرد که اسرائیل به این نتیجه رسیده که نمی‌تواند اسرا را از طریق جنگ، آزاد کند.

العالم - فلسطین اشغالی

«علی ابوشاهین» عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی فلسطین شامگاه شنبه خبر داد که این جنبش یک نسخه از پاسخ اسرائیل به پیشنهادهای مربوط به توافق تبادل اسرا را دریافت کرده است. پیشنهادهای حماس به نیابت از گروههای مقاومت، برای مذاکرات، پیشتر در ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به میانجی‌گران مصری و قطری تحویل داده شده بود. ابوشاهین با بیان اینکه جهاد اسلامی این پاسخ را به نحوی بررسی خواهد کرد که به سود ملت و مقاومت فلسطین باشد، گفت: اسرائیل به این نتیجه رسیده است که نمی‌تواند اسرا را از طریق جنگ، آزاد کند.

وی با اشاره به اینکه نتانیاهو امروز سرخورده است، تصریح کرد: علت این مسئله، به خاطر حجم تخریب و کشتارهای اسرائیل نیست، بلکه به این خاطر است که مقاومت [فلسطین، همچنان در حال شلیک موشک است و با اقتدار با نظامیان اسرائیلی مقابله می‌کند.

این عضو جهاد اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: «ما در گروههای مقاومت، متحد هستیم و با مسئولیت در قبال همه پرونده‌ها عمل می‌کنیم. دیدارهایی نیز برگزار شده و برای پایان بخشیدن به اختلافات داخلی، دیدارهای دیگری برگزار خواهد شد.

خلیل الحیه معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) بامداد امروز اعلام کرد که حماس پاسخ رسمی اسرائیل به آخرین پیشنهادهای خود درباره تبادل اسرا و آتش‌بس را دریافت کرده است.

پیشتر یکی از رهبران فلسطینی از فشارهای شدید آمریکا و اسرائیل علیه قطر برای اعمال فشار بر حماس در خصوص مذاکرات آتش بس خبر داده بود. این منبع آگاه سه‌شنبه پیش گفته بود که این پیش‌زمینه واقعی اظهارات اخیر نخست‌وزیر قطر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی بود که گفت دوحه در حال «ارزیابی میانجی‌گری‌هایی است که انجام می‌دهد».

جنبش حماس فلسطین همواره در مذاکرات آتش‌بس بر برقراری آتش‌بس دائم و خروج کامل رژیم صهیونیستی از نوار غزه تاکید کرده است.

الحیه چند روز پیش هم گفته بود که از حماس خواسته شده تا در روند تبادل اسرا انعطاف به خرج دهد تا رژیم اشغالگر نیز انعطاف پذیری مثبت بالایی از خود نشان دهد و توافق حاصل شود. به همین دلیل نیز حماس از خود انعطاف نشان داد و درخواست برای آزادی ۵۰۰ اسیر فلسطینی به ازای هر سرباز مرد یا زن اسرائیلی را به ۵۰ اسیر کاهش داد اما همچنان تل‌آویو مانع‌تراشی می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها