استاد دانشگاه کلمبیا: برخی طرف‌های سیاسی در پس پرده مداخله پلیس در دانشگاه‌ها هستند

استاد دانشگاه کلمبیا: برخی طرف‌های سیاسی در پس پرده مداخله پلیس در دانشگاه‌ها هستند
يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 - 14:02

پروفسور جفری ساکس، استاد اقتصاد سیاسی و مدیر مرکز توسعه پایدار در دانشگاه کلمبیا، گفت که برخی سیاسیون به رؤسای دانشگاه‌های آمریکا دستور دادند تا با تظاهرات دانشجویان به‌شدت برخورد کنند.

العالم - آمریکا

این استاد آمریکایی در مصاحبه‌ای با شبکه الجزیره بدون ذکر نام این سیاستمداران و یا وابستگی‌های سیاسی و حزبی آنها، گفت: اینها همان کسانی هستند که در کنگره به ارسال کمک‌های مالی و نظامی بیشتر به «اسرائیل» رای دادند.

اگرچه تمرکز اولیه تجمعات و اعتراضات بر حوادث یهودی‌ستیزانه، اعتراض به آنچه در غزه روی می‌دهد، حمایت آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه، و نحوه واکنش مقام‌های دانشگاهی و پلیس به تظاهرات بوده است، با این همه این سوال اساسی همچنان مطرح است که معترضان طرفدار فلسطین در واقع چه می‌خواهند؟

خواسته‌های معترضان از دانشگاهی به دانشگاه دیگر تا حدودی متفاوت است، اما خواسته اصلی معترضان این است که دانشگاه‌ها به ارتباطات خود با شرکت‌های مرتبط با اسرائیل یا شرکت‌هایی که از جنگ اسرائیل با حماس سود می‌برند، خودداری کنند. دانشگاه‌ها تا حد زیادی این خواسته را نادیده گرفته‌اند و کارشناسان می‌گویند که چنین اقدامی احتمالا تأثیر قابل توجهی بر خود شرکت‌ها نخواهد داشت.

افشای سرمایه گذاری‌ها و منابع مالی دانشگاه‌ها، قطع روابط دانشگاهی با دانشگاه‌های اسرائیل و حمایت از آتش‌بس در غزه، از دیگر موضوعات مشترکی است که در اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا مطرح می‌شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها