فارن پالسی: اعتراضات دانشگاه کلمبیا بحران در سیاست خارجی آمریکا را نمایان کرد

فارن پالسی: اعتراضات دانشگاه کلمبیا بحران در سیاست خارجی آمریکا را نمایان کرد
يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 - 05:21

نشریه فارن پالسی در گزارشی نوشت که اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاههای آمریکا نشان از بحران در سیاست خارجی آمریکا به خصوص روابط ویژه واشنگتن با تل آویو دارد.

العالم - آمریکا

نشریه فارن پالسی در گزارشی از اعتراضات دانشجویان آمریکایی نوشت: «اعتراضات دانشگاه کلمبیا از بحران در سیاست خارجی آمریکا به خصوص روابط مستحکم واشنگتن با اسرائیل پرده برداشت.

«هوارد دبلیو فرنچ» نویسنده این گزارش نوشت که اعتراضات دانشجویان کلمبیا الهام‌بخش بسیاری از دیگر دانشجویان دانشگاههای دیگر شده است، اما از سوی دیگر «به نوبه خود زنجیره‌ای از واکنش‌ مدیران دانشگاهها، سیاستمداران و مجریان قانون را به دنبال داشته که در پی محدود کردن، مقابله، محکومیت و یا سرکوب -عمدتا خشونت‌آمیز- اعتراضات دانشجویی هستند».

او افزود: «بر خلاف آن‌چه برخی ادعا می‌کنند، اعتراضات کنونی ارتباطی به بحران فرهنگ دانشجویی یا آموزش عالی ایالات متحده ندارد، بلکه یک بحران سیاسی در ایالات متحده است که بر سیاست خارجی کشور و به ویژه روابط نزدیک و طولانی‌مدت با اسرائیل متمرکز است».

دبلیو فرنچ با رد تبلیغات برخی رسانه‌ها به خصوص فاکس نیوز از یهودستیزی دانشجویان معترض نوشت: آنچه من در داخل دروازه‌های دانشگاه دیده‌ام عموماً تصویری از مدنیت مثال زدنی بوده است. اکنون 9 روز است که اردوگاه منظمی از دانشجویان وجود دارد، اکثر آنها با آرامش صحبت می‌کنند، برخی در محوطه چمن کتابخانه باتلر چادر زده‌اند...آن‌ها حتی یک آیین‌نامه رفتاری تحسین‌برانگیز را منتشر کرده‌اند؛ در بخشی از آن آمده است: «آشغال نریزید، عدم استفاده از مواد مخدر یا الکل؛ به مرزهای شخصی احترام بگذارید؛ با مخالفان معترض درگیر نشوید».

او در بخش دیگری از گزارش خود نوشت: «اعتراضات در دانشگاهها از روی "یهودی ستیری" نیست، بلکه به دلیل شوک عمیق از خشونت فجیع و بی هدف اسرائیل در غزه است».

در این میان اعتراضات در دانشگاههای آمریکا در حالی روز به روز گسترده می‌شود که پلیس ایالت ایندیانا امروز از بازداشت 23 دانشجوی معترض به جنایات رژیم اسرائیل به اتهام برپایی چادرهای تحصن در محوطه دانشگاه خبر داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها