افشاگری سی بی اس: کاخ سفید در حال بررسی پذیرش فلسطینیان باریکه غزه به عنوان پناهنده است

افشاگری سی بی اس: کاخ سفید در حال بررسی پذیرش فلسطینیان باریکه غزه به عنوان پناهنده است
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 - 12:00

اسناد داخلی که شبکه «سی بی اس نیوز» آمریکا به آن دست یافته است نشان می دهد دولت بایدن در حال بررسی پذیرش شماری از فلسطینیان باریکه غزه در خاک آمریکا به عنوان پناهنده است.

العالم - فلسطین

به گزارش الحره به نقل از رسانه آمریکایی «سی بی اس نیوز»، بر اساس اسنادی که این رسانه آمریکایی به آن دست یافته، تعدادی از مسوولان ارشد در موسسات فدرال در یک هفته اخیر راهکار های عملیاتی پذیرش فلسطینی ها را در داخل آمریکا بررسی کرده اند به ویژه آن دسته از فلسطینیانی که روابط خانوادگی با شهروندان آمریکایی و یا مجوز اقامت دایم در آمریکا دارند.

پیشنهادهای مطرح شده شامل استفاده از «برنامه پذیرش پناهنده در آمریکا» می شود که ده ها سال سابقه اجرا دارد و این امکان وجود دارد که فلسطینیانی که روابط فامیلی با آمریکایی ها دارند و از باریکه غزه به مصر گریخته اند از آن بهره بگیرند.

طبق اسناد منتشره در حال حاضر مصر از پذیرش تعداد بالای ساکنان غزه خود داری می کند.

«سی بی اس نیوز» افزود: فلسطینیان باریکه غزه که شرایط پذیرش در آمریکا را دارند علاوه بر مصاحبه باید در آزمایش پزشکی شرکت کنند و مراحل بررسی های امنیتی را نیز پشت سر بگذارند.

از سوی دیگر دولت مصر اخبار رسانه های غربی در خصوص مشارکت قاهره در روند کوچاندن فلسطینیان از غزه به سینا را تکذیب کرده است.

پربیننده ترین خبرها