مشاور هنیه: نتانیاهو مسئول سنگ‌اندازی بر سر توافق آتش‌بس است

مشاور هنیه: نتانیاهو مسئول سنگ‌اندازی بر سر توافق آتش‌بس است
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 - 09:29

مشاور رسانه‌ای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفت که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تنهایی مسئول سنگ‌اندازی بر سر راه توافق آتش‌بس و مبادله اسرا است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین، طاهر النونو افزود: ما با طرح پیشنهادی برای آتش‌بس موافقت کردیم زیرا پاسخگوی حداقل نیازهای ملت فلسطین است.

مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین تاکید کرد که گذرگاه رفح فلسطینی مصری است و هرگز حضور هیچ طرف دیگری را در آن نمی‌پذیریم.

درهمین حال مارتین گریفیتس، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه در واکنش به تصمیم رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح تاکید کرد که تخلیه خانه‌های فلسطینیان و حمله ارتش اسراییل به رفح تنها به مرگ و آوارگی بیشتر منجر خواهد شد.

گریفیتس گفت: تعطیلی گذرگاه رفح مانع از ورود کمک‌ها و نیروهای بین‌المللی به باریکه غزه خواهد شد و کارکنان ما همچنان در رفح که بیش از یک میلیون فلسطینی از جمله 600 هزار کودک در آنجا زندگی می‌کنند، حضور دارند.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (17 اردیبهشت ماه) به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، پس از پخش اعلامیه های دستور تخلیه رفح، تهاجم زمینی به این شهر فلسطینی واقع در جنوب باریکه غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از روز سه‌شنبه بخش فلسطینی این شهر را اشغال کرده‌ است.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

تصمیم رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح در جنوب باریکه غزه در حالی است که سازمان ملل و بسیاری از کشورها درباره عواقب حمله زمینی ارتش رژیم اشغالگر به رفح – که بیش از یک میلیون آواره را در خود جای داده است – به این رژیم هشدار داده اند.

پربیننده ترین خبرها