مرکز تحقیقات صهیونیستی: زرادخانه موشکی حزب الله قدرتمند و آماده رویارویی است

مرکز تحقیقات صهیونیستی: زرادخانه موشکی حزب الله قدرتمند و آماده رویارویی است
شنبه 22 ارديبهشت 1403 - 21:00

مرکز تحقیقات و مطالعات «آلما» رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حزب الله لبنان برای هر گونه رویارویی با ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در شمال سرزمین های اشغالی آماده است.

العالم _ لبنان

بنابر این گزارش،‌ روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" به نقل از تال باری، رئیس بخش تحقیقات مرکز تحقیقات و مطالعات «آلما» نوشت: حزب الله "از رویارویی با ارتش اسرائیل هراسی ندارد و " یگان رضوان" آن اگر بخواهد می تواند به شمال حمله کند.

باری تصریح کرد: « ارتش اسرائیل تاکنون به تشکیلات مهم حزب الله لبنان آسیبی نرسانده است، حتی اگر کابینه اسرائیل برای دستیابی به یک توافق دیپلماتیک تلاش کند، تنها جنگی را به تعویق می اندازد که به محض اینکه خود حزب الله بخواهد برافروخته خواهد شد.»

رئیس بخش تحقیقات مرکز تحقیقات و مطالعات «آلما» رژیم صهیونیستی افزود: تخمین زده می‌شود حزب‌الله دارای زرادخانه موشکی قدرتمندی شامل موشک‌های دقیق، مانند موشک‌های الفاتح 110 با برد 330 کیلومتر و 10 متر شعاع حمله است، اما همیشه در حال به‌روزرسانی این زرادخانه است.

وی گفت: حزب الله زرادخانه ای در حدود 250 هزار سلاح دارد که در بسیاری از موارد از سکوهای پرتاب زیرزمینی و استتار شده شلیک می شود.

بنابر این گزارش، جنبش حماس 7 اکتبر (15 مهر ماه) عملیات طوفان الاقصی را کلید زد که پاسخی طبیعی به جنایات رژیم اشغالگر و تروریسم سازمان یافته و مستمر شهرک نشینان صهیونیست بود. رژیم اشغالگر به دنبال این حمله، حملات جنایتکارانه اش را علیه فلسطینیان باریکه غزه آغاز کرد که همچنان ادامه دارد.

رژیم صهیونیستی با بمباران ویرانگر و سپس عملیات زمینی در داخل باریکه غزه تاکنون حدود 35000 فلسطینی را شهید و بیش از 78000 نفر دیگر را مجروح کرده است که بیشتر آن را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

پربیننده ترین خبرها