نارضایتی اردنی‌ها از اجلاس سران عرب درباره غزه

جمعه 28 ارديبهشت 1403 - 20:57

هزاران اردنی، امروز بعد از نماز جمعه در راهپیمایی گسترده‌ای، حمایت خود از مقاومت فلسطین را اعلام، و تلکید کردند نسل‌کشی در غزه  با حمایت نظامی، سیاسی و اقتصادی آمریکا صورت می‌گیرد و آمریکا در این جنایت شریک است.

العالماردن

مردم اردن در این تظاهرات، که در امان، پایتخت و ، برای ابراز حمایت مستمر از مقاومت غزه برگزار شدند، تاکید کردند سرنوشت‌شان با مردم فلسطین یکی است..

"سعد العلاوین" یکی از اعضای مجمع ملی حمایت از مقاومت به شبکه العالم گفت: مردم اردن بخشی از مقاومت هستند، نه حامی. ما بخش اصلی مقاومت برای آزادی فلسطین هستیم و مردم اردن به طور کلی خود را صاحب این قضیه می‌دانند.

طبق این گزارش، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همچنین از بیانیه اجلاس منامه ابراز نارضایتی کردند، زیرا به عقیده آنها خواسته‌های کشورهای عربی را برآورده نکرد و دلیل آن این است که از چارچوب محکوم کردن فراتر نرفت.

"مراد العضایله" دبیرکل حزب جبهه عمل اسلامی به شبکه العالم گفت: فکر نمی‌کنم یک شهروند عرب به این اجلاس اهمیت دهد یا به آن توجه داشته باشد و رسانه‌ها هم به آن توجه نکردند زیرا خارج از محدوده بود و با واقعیت و آرمان‌های کشورهای عربی فاصله داشت .

شرکت‌کنندگان بر لزوم حمایت همه کشورهای عربی از پایداری مردم فلسطین در نوار غزه که در معرض بدترین اشکال نسل‌کشی و آوارگی اجباری است، تاکید کردند.

مردم اردن با اعتقاد به وحدت سرنوشت، و با وارد شدن طوفان الاقصی به ماه هشتم خود، هر روز در خیابان‌های اردن تظاهرات می‌کنند تا موضع خود را در رد سیاست های دولت اردن در برخورد با جنگ نیروهای اشغالگر علیه مردم غزه اعلام و از دولت اردن خواستار لغو همه توافقات با این رژیم، لغو پیمان وادی عربه و توقف ساحت پل زمینی شدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها