در اشاره به عربستان سعودی؛

وزیر صهیونیست: هیچ‌کس خواهان صلح با ضعیفان نیست

وزیر صهیونیست: هیچ‌کس خواهان صلح با ضعیفان نیست
چهارشنبه 2 خرداد 1403 - 18:42

وزیر انرژی و زیرساخت رژیم صهیونیستی گفت: توافقنامه صلح با عربستان سعودی آن چیزی نیست که در حال حاضر مهم باشد.

العالم - فلسطین اشغالی

"ایلی کوهن" گفت: به جای اینکه عربستان سعودی شروطی را برای عادی‌سازی با تل آویو تعیین کند این تل‌آویو است که باید برای عربستان سعودی شرط بگذارد.

کوهن ادامه داد: امنیت قبل از صلح است، صلح با عربستان اکنون موضوع مهمی نیست و می‌توان منتظر ماند، هیچ کسی با ضعیفان خاورمیانه توافقنامه صلح نمی‌بندد، مهم‌ترین چیزی که اکنون باید روی آن تمرکز کنیم امنیت است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند دو چیز را ببینند: پایان جنگ و توافق صلح با عربستان، این مساله در چارچوب مولفه‌های منطقه‌ای درست است اما در زمان حاضر برای دولت ما اولویت ندارد.

کوهن گفت: آمریکایی‌ها پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری شان خواهان یک دستاورد سیاسی هستند، ولی جهان میانه‌رو اسلامی مانند عربستان سعودی اکنون به فکر حل مشکل‌شان با تل‌آویو هستند، لذا پس از پایان جنگ آزاد خواهیم بود تا درباره توافق صلح با عربستان سعودی صحبت کنیم.

شایان ذکر است که "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت: در شرایط فعلی نمی ‌توان به طرف عادی ‌سازی روابط میان عربستان و تل‌آویو پیش رفت و اکنون توپ در زمین تل‌آویو است.

بلینکن افزود: آنها معتقدند که تل‌آویو می‌‌تواند در مسیر عادی‌سازی پیش برود، اما مهم‌تر از همه آن است که باید برنامه‌ای برای تشکیل کشور فلسطین داشته باشد.

عادی‌سازی تل‌آویو با ریاض در چارچوب "توافقنامه صلح ابراهیم" و طرحی است که توسط ایالات متحده هدایت می‌شود.

پربیننده ترین خبرها