نشست سه جانبه پاریس برای احیای مذاکرات آتش بس در غزه

نشست سه جانبه پاریس برای احیای مذاکرات آتش بس در غزه
جمعه 4 خرداد 1403 - 21:19

منابع خبر از دیدار امروز جمعه بیل برنز، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و دیوید بارنیا، رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موساد ، با محمد بن عبدالرحمن آل خلیفه، نخست وزیر قطر برای احیای مذاکرات آتش بس غزه، در پاریس خبر دادند.

العالم - اروپا

پایگاه خبری آمریکایی اکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، اعلام کرد که این نشست روز جمعه در پاریس برگزار می شود.

پیش از این، دو منبع امنیتی گفتند قاهره همچنان به کمک به مذاکره برای آتش بس و توافقنامه تبادل اسرا در نوار غزه علیرغم تردید در تلاش های میانجی گری پایبند است.

این دو منبع به خبرگزاری رویترز گفتند: قاهره برای تعیین زمان دور جدید مذاکرات با اسرائیل در تماس است.

مصر، قطر و آمریکا در جریان مذاکرات متناوب که ماه هاست ادامه دارد، تلاش می کنند تا به توافقی موقت میان اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی «حماس» دست یابند که به آتش بس در غزه و تبادل اسرا منجر شود.

مصر روز چهارشنبه، تهدید کرد که با توجه به تنش های مربوط به ناکامی آخرین دور مذاکرات و تهاجم نظامی اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه، از نقش میانجیگری خارج خواهد شد.

این دو منبع گفتند: مقامات امنیتی اسرائیل طی تماس های تلفنی با میانجی های مصری از قاهره به خاطر نقشش تشکر کردند.

مصری ها طی این تماس ها، تمایل خود را برای تکمیل مذاکرات درباره غزه ابراز و با تعیین تاریخی برای مذاکرات موافقت کردند.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای پس از نشست کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در پایان عصر چهارشنبه اعلام کرد: کابینه جنگ به تیم مذاکره‌کننده دستور داده است که مذاکرات برای بازگرداندن گروگان‌ها را ادامه دهد.

یک منبع مصری دیگر در همین زمینه، به کانال خبری القاهره گفت اسرائیل «هنوز واجد شرایط» برای انعقاد توافق آتش بس در نوار غزه نیست.

این منبع بدون توضیح دلایل گفت: اسرائیل هنوز آماده دستیابی به توافق درباره آتش بس و تبادل اسرا نیست .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها