درگیری با رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در نشست کابینه کوچک

درگیری با رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در نشست کابینه کوچک
شنبه 5 خرداد 1403 - 11:37

رسانه‌های عبری از وقوع درگیری لفظی و کشمکش در جلسه کابینه کوچک امنیتی رژیم صهیونیستی بین "مری ریگیف"، وزیر حمل و نقل و هرتسی هالیوی، رئیس ستاد ارتش این رژیم خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرگزاری فلسطینی سما الاخباریه به نقل از رسانه‌های عبری گزارش داد که به دنبال افشای بی توجهی به هشدارهایی که قبل از شروع عملیات طوفان الاقصی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی داده شده بود، جلسه کابینه کوچک امنیتی این رژیم صحنه درگیری لفظی و کشمکش بین "مری ریگیف"، وزیر حمل و نقل و هرتسی هالیوی، رئیس ستاد ارتش این رژیم شد.

روزنامه یدیعوت آحرونوت در گزارشی نوشت: ریگیف با فریاد زدن بر سر رئیس ستاد ارتش "اسرائیل" او را به خیانت به شهرک نشینان شهرک های اطراف غزه متهم کرد؛ گفتنی است "امان"، شاخه جاسوسی نظامی رژیم، 4 گزارش با موضوع هشدار درباره یک حمله احتمالی بزرگ ارائه کرده بود.

در گزارش یدیعوت احرونوت آمده است: "ریگیف با حمله لفظی به هالیوی از او پرسید چرا آماده نبودید؟ چرا فقط 400 نظامی در مرز غزه مستقر بودند؟ چرا ارتش سکوت کرد؟ چرا با برگزاری جشن نوفا (جشن طبیعت) موافقت کردید؟ ... چطور توانستید کودکان ما را به خطر بیندازید."

این روزنامه به نقل از حاضران در جلسه نوشت که هالیوی در پاسخ به اعتراض ریگیف گفت: اتفاقی که در 7 اکتبر رخ داده است، در دست بررسی است و اگر منظور شما این است که ما می دانستیم و به عمد وضعیت را نادیده گرفتیم یا می خواستیم چنین اتفاقی بیفتد، اصلا صحیح نمی دانم به شما پاسخ دهم".

رسانه های رژیم صهیونیستی نوشتند: در چهار گزارشی که شاخه اطلاعات نظامی ارتش به نتانیاهو تحویل داده است، به وی درباره ضعف عنصر بازدارندگی "اسرائیل" و تلاش دشمنان آن برای بهره‌برداری از بحران داخلی این رژیم به منظور تغییر شرایط استراتژیک منطقه هشدار دادند.

البته نتانیاهو بیانیه ارتش را تکذیب کرده و گفته که این پیام‌ها هیچ یک مشتمل بر هشدار درباره نیت حماس برای حمله به این رژیم از غزه نبوده است. بلکه سرگرم اداره درگیری در حبهه‌های دیگر بوده است.

پربیننده ترین خبرها