گزارش العالم از واکنش سران صهیونیست به تصمیم‌ لاهه+ فیلم

شنبه 5 خرداد 1403 - 17:39

بسیاری از احزاب رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان بین المللی کیفری را شوک جدی برای این رژیم توصیف کردند.

العالم فلسطین اشغالی

خضر شاهین خبرنگار شبکه خبری العالم در شهر قدس اشغالی، گزارش داد: بسیاری از افراد و گروه ها در رژیم اشغالگر از جمله مشاور حقوقی سابق رژیم صهیونیستی، قضات و سیاستمداران سابق، تصمیمات دیوان بین‌المللی کیفری (لاهه) علیه رژیم صهیونیستی را شوک جدی برای رژیم صهیونیستی توصیف کردند.

بنابر این گزارش، آخرین مورد ایهود اولمرت نخست وزیر سابق رژیم اسرائیل بود که صبح امروز گفت باید تمام کشتارها متوقف شود و از گروه حاکم که به گفته وی دیوانه و خواستار خونریزی بیشتر در باریکه غزه است، نجات یابد.

از سوی دیگر، خبرنگار العالم با اشاره به اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به تصمیم لاهه خاطرنشان کرد، وی این تصمیم را ادعاهای نادرست آفریقای جنوبی و ناپسند توصیف کرده است.

خبرنگار العالم همچنین به اظهارات افراطی اسموتریچ وزیر دارایی کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی و همچنین بن گویر وزیر افراطی امنیتی داخلی این رژیم اشاره کرد که خواستار ادامه درگیری ها و اشغال باریکه غزه و همچنین گسترش عملیات کشتار فلسطینیان هستند.

در همین حال بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در اقدامی معنادار نه با اعضای کابینه نتانیاهو، بلکه با بنی گانتس از اعضای کابینه جنگ این رژیم در باره جنگ غزه گفت وگو کرده است.

بنابر این گزارش، شمار زیادی از مقامات سیاسی و امنیتی رژیم اشغالگر نیز با تصمیم دادگاه بین المللی در خصوص منع حمله زمینی به رفح مخالفت کرده و با اظهارات افراطی آن را مورد تمسخر قرار دادند.

خاطرنشان می شود که صدور حکم دادگاه بین المللی دادگستری برای متوقف کردن عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح و بازگشایی گذرگاه رفح واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشته و بیشتر کشورها خواستار اجرای آن شدند.
دیوان بین المللی دادگستری واقع در شهر لاهه هلند با ۱۳ رأی موافق و ۲ رأی مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه خواستار شد.

پربیننده ترین خبرها