سیدمحمد حسینی در گفت‌و‌گو با شبکه العالم مطرح کرد؛

گمانه زنی ها درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

شنبه 5 خرداد 1403 - 18:57

معاون پارلمانی سابق رئیس‌جمهور با بیان این که در صورت تنوع نامزدها مردم بهتر می توانند افراد مورد نظر را انتخاب کنند، به گمانه زنی ها در باره گزینه‌های احتمالی نامزدهای ریاست‌جمهوری پرداخت.

العالم - ایران - سیاسی

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی سابق رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گو با شبکه خبری العالم درخصوص مشارکت جریان‌ها، تشکل‌ها و چهره‌های سیاسی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده اظهار داشت: بعد از تشییع پیکر رئیس‌جمهور، باید این واقعیت (پایان دولت سیزدهم قبل از زمان مقرر و لزوم روی کارآمدن دولت جدید) را بپذیریم؛ از این‌رو انتظار می‌رود که گروه‌های سیاسی، تشکل‌ها و افراد موثر برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری وارد صحنه شوند.

حسینی افزود: در کشور ما شخصیت‌هایی هستند که از تجربه و تعهد و تخصص برخوردار هستند که می‌توانند در جایگاه رئیس‌جمهور قرار بگیرند.

معاون پارلمانی سابق رئیس‌جمهور ضمن ابراز امیدواری درخصوص شکل گرفتن رقابتی جدی، اظهار داشت: در این برهه هم مردم در صحنه حضور خواهند داشت و هم چهره‌هایی که این توانمندی را در خود احساس می‌کنند وارد عرصه خواهند شد.

وی افزود: همه تلاش خواهند کرد تا شاهد مشارکت بالایی باشیم چرا که دولت بعدی با پشتوانه قوی مردمی می تواند «قوی» عمل کند.

حسینی همچنین به نقش رسانه در بالا بردن سطح مشارکت اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه از ١٠ خرداد‌ماه ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز می‌شود، رسانه‌ها باید به بیان دیدگاه‌های کاندیداها و توضیح برنامه‌های آنها و کمک به انتخاب اصلح بپردازند تا یک انتخابات موفقی را داشته باشیم.

گزینه‌های احتمالی ریاست‌جمهوری

معاون پارلمانی سابق رئیس‌جمهور در باره گزینه‌های احتمالی نامزدهای ریاست‌جمهوری بیان کرد: در میان اعضای کابینه، افراد متعددی داریم که توانایی حضور دراین عرصه را دارند، دوره قبل هم برخی‌ها بودند که الان در دولت هستند و این‌ها نامزد شدند و خارج از دولت هم گزینه‌هایی وجود دارد. در مجلس شورای اسلامی نیز افرادی هستند، رئیس مجلس فعلی محتمل است که به‌عنوان کاندیدا به صحنه وارد شود.

سیدمحمد حسینی گفت: دوره قبل، شخصیت‌هایی مثل آقایان «زاکانی»، «قاضی‌زاده» اعلام نامزدی کردند و یا از شخص معاون اول هم صحبت شده که مجدد بخواهند به عرصه وارد شوند و نیز در مورد «بذرپاش» نیز صحبت هایی در میان است؛ اگر تنوع نامزدها داشته باشیم، مردم بهتر می‌توانند افراد مختلفی که مطرح هستند، انتخاب کنند.

پربیننده ترین خبرها