پاسخ معاون دبیرکل سازمان ملل به ادعای نتنیاهو در مورد کشتار رفح

 پاسخ معاون دبیرکل سازمان ملل به ادعای نتنیاهو در مورد کشتار رفح
سه شنبه 8 خرداد 1403 - 11:13

معاون دبیرکل سازمان ملل ادعای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره کشتار خونین یکشنبه‌شب در رفح، که آن را یک خطای فاجعه‌بار توصیف کرده است کاملا بی‌معنی خواند.

العالم - فلسطین اشغالی

"مارتین گريفیث" معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در بيانیه‌ای گفت: "سازمان ملل بارها در مورد اینکه حمله به رفح به یک فاجعه انسانی می‌انجامد که همگان پیامد آن را به چشم خواهند دید هشدار داده بود".

وی افزود: "ما بارها و بارها گفته‌ایم که در غزه نه پناهگاه، نه هیچ مکان امنی، و نه هیچ بیمارستانی و مناطق به اصطلاح انسانی وجود ندارد".

از سویی دیگر نتانیاهو ادعا کرد که هدف حمله هوایی "اسرائیل" به رفح که منجر به کشته شدن دهها فلسطینی گردیده کشتار غیر نظامیان نبوده و در این خصوص تحقیق صورت خواهد گرفت.

وی همچنین اشاره کرد : در رفح تا کنون حدود یک میلیون غیرنظامی را تخلیه کرده‌ایم و علیرغم تمام تلاش‌مان برای آسیب نرساندن به آنها، اما متاسفانه اتفاق فاجعه‌بار رخ داد.

در همین خصوص و طبق گفته‌های شاهدان عینی، در اردوگاه منطقه "البرکسات" واقع در غرب شهر رفح قتل‌عام بزرگی رخ داده و پس از آن جنگنده‌های رژیم اشغالگر 8 موشک را به سوی این مکان مملو از جمعیت آوارگان فلسطینی پرتاب کرده و آمبولانس‌ها تعداد بیشماری از شهدا و مجروحان را به بیمارستان‌های صحرایی در داخل و خارج رفح انتقال داده‌اند، این در حالیست که تیم دفاع مدنی و آمبولانس‌ها همچنان برای نجات مفقودی‌ها با مشکل زیادی روبرو هستند.

یادآور می‌شود یکشنبه‌شب گذشته نیروهای اشغالگر صهیونیستی به قتل‌عام دهشتباری در اردوگاه آوارگان فلسطینی در غرب شهر رفح واقع در جنوب غزه، دست زدند که در پی آن دهها شهید وزخمی بجا مانده و موجب آتش‌سوزی بزرگی در اردوگاه شد.

پربیننده ترین خبرها