شهادت سرباز مصری توسط صهیونیست‌ها در پی نقض توافقی دیرینه!

شهادت سرباز مصری توسط صهیونیست‌ها در پی نقض توافقی دیرینه!
سه شنبه 8 خرداد 1403 - 16:57

یک صفحه ی تلگرامی در مصر؛ از هویت سربازی که در پی تبادل آتش بین نیروهای ارتش صهیونیستی و نیروهای مصری در گذرگاه رفح به شهادت رسیده، پرده برداشت.

العالم - مصر

به گفته سخنگوی ارتش مصر، بعدازظهر دیروز دوشنبه یک سرباز مصری درپی تیراندازی صهیونیستها در گذرگاه رفح، واقع در خط مرزی بین مصر و سرزمینهای اشغالی؛ به شهادت رسید.

وی افزود "پس از تحقیق در مورد هویت این سرباز وظیفه معلوم شد که او "عبدالله رمضان"، 22 ساله و از اهالی استان "فیوم "ودارای مدرک دیپلم است که دو سال خدمت سربازی خود را در هنگ مرزی گذرانده است.

به نقل از منابع موثق،"رمضان" هنگام شهادت در محل پستبانی در اولین برج خط مرزی از هنگ اول مرزبانی واقع در نزدیکترین نقطه گذرگاه زمینی رفح بوده است.

به گفته ی همین منابع "رمضان" که خدمت سربازی خود را در سپتامبر 2022 آغاز کرده و قرار بود که در سپتامبر سال جاری خدمت او در ارتش پایان یابد، در ماه فوریه همین امسال به یکباره بهمراه هم قطاران خود، زمانی که به نوبت از یکی از نقاط مرزی در حال پاسبانی ومحافظت ازگذرگاه رفح بوده اند، توسط حمله هوایی "اسرائیل" بمباران شده والبته همگی جان سالم به در برده اند.

سخنگوی ارتش مصر افزود "نیروهای مسلح این کشور در حال انجام تحقیقات از سوی مقامات ذیصلاح در خصوص همین حادثه تیراندازی در منطقه مرزی رفح که به شهادت این سرباز وظیفه انجامیده، هستند".

شایان ذکر است، پیمان چهل ساله کمپ دیوید میان رژیم صهیونیستی و مصر، که زیر نظر جیمی کارتر، رئیس جمهوری وقت آمریکا به سرانجام رسیده بود،اکنون با اجرای وعده ی نامبارک بنیامین نتیانیاهو در حمله زمینی به شهر پرازدحام رفح واقع در جنوب نوار غزه؛ با تهدیدی جدی که می‌تواند برای کل منطقه تبعاتی را به همراه داشته باشد روبروست.

این پیمان به اصطلاح صلح، در آن زمان بین انور سادات، رئیس جمهوری مصر و "مناخیم بگین"، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی، در یک روز آفتابی در کمپ دیوید واقع در ایالت مریلند آمریکا، امضا شد که از ۴۰ سال پیش تاکنون وقبل از این نقض فاحش "اسرائیل"،ثباتی هرچند شکننده را در این منطقه ناآرام تضمین کرده بود.

سالها پیشتر "كريمه حفناوي" عضو ارشد جنبش "كفايه" مصر در گفت وگو با شبكه خبري العالم اکید کرده وگفته بود : "مردم مصر به شدت با "پيمان كمپ ديويد" مخالف بوده وهستند و اين پيمان و ساير معاهداتی را که با رژيم صهيونيستي منعقد شده را از پایه مردود می دانند".

گفتنی است با آنکه شهر مرزی رفح بین نوار غزه و مصر که نه تنها از نظر سوق الجیشی وامنیتی، دارای اهمیت بسزایی است بلکه بخصوص در شرایط کنونی جنگ، بعنوان گذرگاهی برای رساندن کمکهای بشردوستانه وحیاتی به مردم غیر نظامی و بی دفاع این باریکه بسیار حیاتی وقابل توجه حتی جهان است، اما با این وجود رژیم اشغالگر اسرائیلی وخصوصا در طول این قتل عام 254 روزه در غزه، بارها وبارها این گذرگاه را مسدود کرده وبا حملات هوایی و توپخانه ای شدیدخود آنرا مورد هجوم قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها