یک "پرونده جدید" دیگر علیه "اسرائیل" در دادگاه کیفری لاهه!

یک
سه شنبه 8 خرداد 1403 - 19:25

گزارشگران بدون مرز بار دیگر دادخواستی را به دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه، ارائه کرده اند که بموجب آن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی اینبار علیه خبرنگاران در نوار غزه بعنوان بخشی از تداوم تجاوزات وحشیانه‌اش مورد بررسی قرار گیرد.

العالم - فلسطین اشغالی

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که از دادگاه می‌خواهد تا در مورد "جنایاتی که اسرائیل علیه حداقل ۹ خبرنگار فلسطینی در حد فاصل زمانی بین ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ تا ۲۰ می ۲۰۲۴، به علاوه‌ی به شهادت رساندن بیش از ۱۰۰ روزنامه‌نگار دیگر در طی حملات 7 اکتبر، تحقیق کند.

این سازمان همچنین از در دست داشتن اسناد موثقی سخن می گوید که نشان می دهد برخی از روزنامه نگاران قربانی جرائم قتل توسط شهرک نشینان صهیونیست شده و برخی دیگر نیز در اثر حملات عمدی این رژیم علیه غیرنظامیان به شهادت رسیده اند.

رئیس سازمان گزارشگران بدون مرز، آنتوان برنارد، تاکید کرد: "معافیت "اسرائیل" از مجازات، خبرنگاران را نه تنها در فلسطین بلکه در سراسر جهان در معرض خطر قرار می‌دهد".

وی افزود: "کسانی که روزنامه نگاران را می کشند حق جامعه را برای کسب اطلاعات مورد تعرض قرار می دهند که باید در قبال آن پاسخگو باشند و برای همین منظور، گزارشگران بدون مرز تا پایان در همبستگی با خبرنگاران در غزه خواهند ایستاد".

بر اساس گزارش دفاتر رسانه‌ های دولتی در غزه، مجموع شهدای روزنامه‌نگار در این باریکه از زمان وقوع تجاوز اسرائیلی به آن در 7 اکتبر سال گذشته به 147 خبرنگار و بسیاری از نزدیکان این روزنامه‌نگاران رسیده است واشغالگران صهیونیست از آغاز جنگ وحشیانه خود در نوار غزه، روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ای را به طور عمدی هدف قرار داده تا از پوشش خبری قتل عام وجنایات وحشیانه اش ش علیه غیرنظامیان که اکثریت آنها را زنان وکودکان بی دفاع تشکیل داده اند، جلوگیری کند.

لازم به ذکر است کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی چند روز پیش اعلام کرد که به دنبال صدور حکم قطعی برای بازداشت علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر "اسرائیل" و یوآو گالانت، وزیر جنگ وی به اتهام ارتکاب "جرائم جنگی" در غزه وسرزمین های اشغالی است.

پربیننده ترین خبرها