اصرار آمریکا بر ایستادن در سمت پلید تاریخ در جنگ نسل کشی غزه

اصرار آمریکا بر ایستادن در سمت پلید تاریخ در جنگ نسل کشی غزه
چهارشنبه 9 خرداد 1403 - 11:36

جنگ آشکار نسل کشی رژیم صهیونیستی و اتفاقاتی که در باریکه غزه در حال رخ دادن است، جهان را تحت تاثیر قرار داده به طوری که همه موضع گیری های بین المللی به نفع ملت فلسطین و علیه این رژیم در حال تغییر است به جز موضع آمریکا که به طور عجیبی اصرار دارد در سمت پلید تاریخ قرار بگیرد.!

العالم - فلسطین

محمد كريشان تحلیلگر سیاسی جهان عرب در سر مقاله ای در «عربی ۲۱» با اشاره به حمایت های گسترده واشنگتن از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه نوشت: آمریکا به طور عجیبی اصرار دارد که در سمت پلید و تاریک تاریخ قرار بگیرد و مدام دنبال یافتن بهانه ای ست که آنچه را اشغالگران در غزه مرتکب می شوند کوچک جلوه بدهد حتی زمانی که صهیونیست ها مرتکب جنایت وحشیانه می شوند و اردوگاه آوارگان را در رفح بمباران می کنند و غیر نظامیان و کودکان را به شهادت می رسانند.

به نوشته این تحلیلگر سیاسی در حالی که جنایت بمباران اردوگاه آوارگان در رفح جهان را تکان داد می بینیم که مسوولان آمریکایی با وقاحت می گویند که دولت بایدن درحال بررسی این موضوع است که ایا این بمباران نقض خطوط قرمز دولت بایدن محسوب می شود یا خیر؟!

این درحالی است که در مواضع بین المللی همه کشورها در مورد جنایات صهیونیست ها تغییرات جزئی یا عمده رخ داده است، به جز موضع آمریکا که مدام از محکوم کردن طفره می رود. حتی کانادا که مواضعش ماه ها به مواضع آمریکا در قبال حملات تجاوزکارانه به غزه وابسته بود، تغییر موضع داده و خواستار آتش بس فوری در غزه شده است.

در همین زمینه، موضع آلمان دیگر مواضع قبلی نیست به طوری که وزیر خارجه آلمان گفته: «حکم دیوان بین المللی دادگستری در مورد غزه و اسرائیل الزام آور است » کما اینکه نخست وزیر هلند نیز با چرخش موضع حود اعلام کرده است: «تصاویر وحشتناکی که از رفح می آید، یک بار دیگر ضرورت آتش بس فوری در غزه را برجسته می کند».

محمد كريشان تحلیلگر سیاسی جهان عرب در ادامه به موضع گیری رئیس شورای اروپا و زمزمه های تحمیل تحریم های احتمالی اروپا علیه رژیم «اسرائیل» و نیز صحبت های شهردار لندن که فروش تسلیحات به تل آویو را شرم‌آور خوانده بود و همچنین اظهارات شجاعانه دبیرکل سازمان ملل درباره ضرورت توقف حمله نظامی در غزه اشاره کرده و می نویسد: مواضع همه در جنگ غزه در حال تغییر است به جز مواضع آمریکا!

نظامیان رژیم اشغالگر روز گذشته (سه شنبه) با بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی ساکن در منطقه المواصی واقع در غرب شهر رفح قتل عام جدیدی را مرتکب شدند که منجر به شهادت 21 فلسطینی و زخمی شدن 64 نفر دیگر شد.

پربیننده ترین خبرها