سخنگوی سازمان جهانی بهداشت: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد
چهارشنبه 9 خرداد 1403 - 10:15

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت بامداد چهارشنبه هشدار داد که هیچ مکان امنی در باریکه غزه وجود ندارد که مردم فلسطین به آن پناه ببرند.

العالم -فلسطین اشغالی

«مارگارت هریس» سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در گفت وگو با شبکه «الجزیره» ، همچنین از این که رژیم صهیونیستی مراکز بهداشتی را هدف حملات قرار می‌دهد، اظهار شگفتی کرد و گفت: ما هنوز هم نمی‌دانیم چرا [اسرائیل] بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها را بمباران می‌کند.

در ادامه هشدار سازمان های بین المللی، سازمان عفو بین‌الملل نیز روز سه‌شنبه حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه رفح و شهادت و زخمی شدن‌ها ده‌ها فلسطینی در این حمله را «جنایت جنگی» خواند.

در بیانیه این سازمان که در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر شد، آمده است: حملات هوایی هولناک به غیرنظامیان در رفح آخرین مورد از حملات نیروهای اسرائیلی در نوار غزه بود و این حملات نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

در این بیانیه تأکید شد: این حملات کور که باعث کشته و زخمی شدن غیرنظامیان می‌شود، جنایت جنگی است که بایستی درباره آن تحقیق شود.

خبرگزاری فلسطینی الأقصی روز سه‌شنبه تصاویر هولناکی از جنایت جدید صهیونیست‌ها در اردوگاه آوارگان فلسطینی «المواصی» در غرب شهر رفح را منتشر کرد که بر اثر حمله هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی، دست‌کم ۲۰ فلسطینی به شهادت رسیده اند.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت غزه نیز روز سه‌شنبه در تازه ترین آمار قربانیان جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، پنج جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۴۶ نفر و زخمی شدن ۱۱۰ نفر دیگر شد.

این وزارتخانه افزود: با احتساب این آمار جدید، شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تا به امروز به ۳۶ هزار و ۹۶ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین آخرین آمار مجروحان این جنایات را ۸۱ هزار و ۱۳۶ نفر اعلام کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیمه شب یکشنبه (ششم خرداد) با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه حدود ۴۵ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد.

این حمله درحالی انجام شد که دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه (چهارم خرداد) با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری حمله رژیم صهیونیستی به رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم دیوان بین‌المللی دادگستری با استقبال گسترده‌ای در سطح بین‌المللی همراه شد.

پربیننده ترین خبرها